خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی وزارت میراث فرهنگی:

صنایع‌دستی بهترین اشتغال مناطق درگیر خشک‌سالی/ورود صنایع‌دستی با بازار الکترونیک ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۲۹۳

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بهترین راهکار اشتغال مناطق درگیر خشکسالی را توسعه صنایع دستی برشمرد.

به‌ گزارش ایلنا از یزد، سید حسین علوی با بیان اینکه در تاریخ چیزی به ‌عنوان صنایع ‌دستی نبوده و ظهور صنایع‌ دستی محصول انقلاب صنعتی است که ورود ماشین به زندگی، بشر را دگرگون کرد اظهار داشت: ما در قبال صنایع‌ دستی مسئولیت مهمی داریم اما زیلو به همت عده‌ای دغدغه‌مند و دلسوز احیا شده است و هنوز مشکلاتی دارد باید بررسی شود که مشکل از کجاست.

علوی با طرح چند سؤال خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کاربردی کردن این هنر صنعت است، پس مشکل کاربردی کردن این هنر صنعت کجاست؟ به چه علت این نوآوری به وجود آمده است؟

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه کاربردی سازی زیلو باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: مسئله مهم در حوزه زیلو، بیمه این فعالان است که می‌توان هنرمندان را تجمیع کرد تا این افراد از حق بیمه محروم نشوند.

او در خصوص بازاریابی تصریح کرد: ورود زیلو و صنایع‌دستی دیگر به بازارهای الکترونیکی از الزامات توسعه این صنایع‌دستی است و در دنیای نوظهور صنایع‌دستی باید این مسیر را تجربه کند.

علوی به اشتغال خشک‌سالی اشاره کرد و گفت: در فلات مرکزی خشک‌سالی مسئله بیکاری را به همراه داشته است و بحران بی‌آبی، بیکاری را به همراه داشته است.

او صنایع ‌دستی را بهترین راه‌کار توسعه اشتغال در این مناطق عنوان کرد و گفت: با پشتیبانی دولت جدید و وزیر میراث فرهنگی، سیاست جدیدی داریم که نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را به روال گذشته به‌صورت حمایتی برگردانیم.

علوی بابیان اینکه نمایشگاه قرآن در پیشرو قرار دارد، گفت: تفاهمی با وزارت ارشاد شده که سالنی درخور صنایع‌دستی باهدف عرصه، فروش و ورکشاپ صنایع‌دستی که با متن قرآنی، مذهبی و دینی تولید می‌شود، اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز