خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش‌ آبی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۴۱۴

وزیر نیرو گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبه سفر استانی هیئت دولت به مشهد و خراسان رضوی برای رفع دائمی تنش آبی این کلانشهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علی اکبر محرابیان گفت: بخش قابل توجهی از این اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ تامین می‌شود و در صورت ضرورت این اعتبار تقویت خواهد شد. همچنین برای رفع تنش آبی مشهد هیچ محدودیت و سقفی قائل نیستیم، اما طرح‌ها باید در زمان‌بندی‌های خاص خود پیگیری و بهره‌برداری شود.

او گفت: مشهد هیچ سهمی از بابت اعتبارات محرومیت‌زدایی و جهاد آب‌رسانی ندارد، بنابراین ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل برای تامین آب روستا‌های شهرستان مشهد تخصیص می‌یابد.

وزیر نیرو گفت: در مصوبه سفر استانی دو ردیف اعتباری نیز برای جمع‌آوری فاضلاب اطراف مشهد در محدوده‌های رضویه و خین عرب پیش‌بینی شده است.

محرابیان گفت: در ماه‌های گذشته در جلسات متعدد با حضور مدیران استانی برنامه‌ریزی لازم برای تامین آب مشهد صورت گرفت و طرح‌هایی تدوین و اجرا شد و امروز با آرامش بیشتر به استقبال فصل گرما و فصل پر مسافر مشهد خواهیم رفت.

او گفت: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، سال خوبی از نظر اعتبارات برای موضوع آب شرب و فاضلاب در نظر گرفته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، لذا باید تلاش کرد در بدترین شرایط آب مطمئن و پایدار برای زائران و مجاوران تامین شود.

حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مشهد با جمعیت بیش از ۳.۵ میلیون نفر، سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر است که تامین آب شرب این کلانشهر از طریق چهار سد و حدود ۵۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

او گفت: با توجه به گستردگی شبکه توزیع، شهر مشهد به ۲۱ پهنه فشاری تقسیم شده که مهمترینِ آن پهنه A در شرق مشهد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: این پهنه به دلیل واقع شدن حرم مطهر رضوی و محل استقرار هتل‌ها و مراکز اقامتی و تجاری بزرگ، نیازمند ۲۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره است.

اسماعیلیان گفت: طرح حذف ورود مستقیم آب چاه‌های داخل شهر به شبکه توزیع و اجرای خطوط مستقل جمع آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به مخازن ذخیره، از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در این پهنه است.همچنین این طرح که به نام حضرت نبی اکرم (ص) مزین شده با هدف بالفعل نمودن ۴۰ درصد از توان بالقوه آب چاه‌ها، اختلاط آب چاه‌ها با یکدیگر و سایر منابع به منظور بهبود کیفیت، تعدیل فشار در شبکه توزیع به منظور کاهش اتفاقات، مدیریت مصرف و ایجاد ظرفیت انتقال برای چاه‌های جدید با پیشرفت ۷۶ درصد در حال اجرا است.

به گفته او با اجرای ۵۳.۵ کیلومتر لوله گذاری با اقطار بالا در هسته مرکزی ترافیکی، تاسیساتی و جمعیتی و عبور از بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها به صورت تونل بخش مهم، دشوار و پیچیده‌ای از پروژه حضرت نبی اکرم (ع) آماده بهره برداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز