خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در نشست خبری مشهد:

در حدی قول می دهیم که بتوانیم عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۵۷

تا پایان سالجاری در مجموع ۱۲۹ طرح با هزینه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی اجرایی خواهد شد. / بنزین و گازوئیل یورو ۴ تا اواخر سال در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور گفت: قرار ما این است که در همه استان‌ها در حدی قول دهیم که یا در سال جاری یا حداقل در مدت باقی مانده از دولت‌مان بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان هشتمین سفر استانی خود به مشهد مقدس در میان خبرنگاران این استان حاضر شد و با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال که توفیق تشرف به بارگاه امام هشتم را در شب و روز میلاد با سعادت آن امام همام به دولت تدبیر و امید عنایت کرد، گفت: امیدوارم به لطف خدا بتوانیم هر چه بیشتر به مردم عزیز این استان و عاشقان اهل بیت(ع) که از سراسر کشور و جهان به این شهر سفر می‌کنند، خدمت کنیم.

روحانی با اشاره به مصوبات جلسه هیات دولت در مشهد گفت: تا پایان سالجاری در مجموع ۱۲۹ طرح با هزینه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های متعدد و متنوعی دولت برای رفع مشکل آب این استان اظهار داشت: کمبود آب یکی از مهم‌ترین مشکلات خراسان رضوی است که دولت برای رفع این مشکل طرح‌هایی در دست اجرا و مطالعه دارد که در کوتاه مدت یا بلند مدت اجرایی خواهند شد.
رییس جمهور به طرح‌های در دست اقدام دولت برای توسعه و احداثخطوط ریلی تهران و گرگان به مشهد و مشهد به هرات نیز اشاره کرد و گفت: ممکن است اجرای این طرح‌ها در دولت یازدهم به پایان نرسد اما بخش بزرگی از این طرح‌ها در همین دولت اجرا خواهد شد.

روحانی ادامه داد: برقی شدن و دو خطه شدن کامل خط آهن تهران – مشهد به احتمال زیاد تا پایان همین دولت عملیاتی خواهد شد.

وی ارتقای وضعیت محیط زیست خراسان رضوی و مشهد مقدس را یکی از طرح‌های مهم دولت اعلام کرد و گفت: بنزین و گازوئیل یورو ۴ تا اواخر سال در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: برای تکمیل خط دو مترو مشهد و توسعه خط یک، نیز دولت کمک‌هایی را در نظر گرفته چرا که تکمیل و توسعه این طرح هم مردم مشهد و هم زائرین را منتفع خواهد کرد، همچنین ناوگان اتوبوس و تاکسی‌رانی مشهد امسال با کمک دولت و مشارکت شهرداری این شهر نوسازی شود.

دکتر روحانی با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و گسترش حاشیه‌نشینی به عنوان مسائل اساسی مشهد گفت: در جلسه امروز دولت در مشهد عمدتا این دو طرح در دستور کار بود و ان شا الله در حد توان در سه سال پیش رو، رفع این مشکلات را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال زمینه‌سازی برای فعال کردن بخش خصوصی در آبادانی کشور است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز با کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی و غیردولتی داشتیم، شاهد بودیم که آمادگی خوبی برای مشارکت در آبادانی کشور نزد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وجود دارد و فقط باید زمینه را برای حضور و مشارکت آن‌ها فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی بخش خصوصی طرح‌های خود را برای آبادانی کشور ارائه کرده و به دولت در زمینه آبادانی کشور کمک کنند.

روحانی در ادامه سخنانش گفت: دولت علاوه بر ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور دو کار مهم مهار تورم و فائق آمدن بر رکود را با موفقیت آغاز کرده و به نتایج خوبی در این زمینه‌ها رسیده‌ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با تصویب برنامه‌ای که دولت در قالب یک لایحه ۳۰ ماده‌ای برای خروج از رکود به مجلس ارائه کرده است شاهد تحرک خوبی در عرصه اقتصاد باشیم و پس از دو سال که رشد اقتصادی کشور منفی بود، ‌رشد اقتصادی مثبت را در کشور شاهد باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست اجرای دولت از جمله طرح تحول نظام سلامت و طرح‌های تامین آب گفت: آنچه دولت در مردم انتظار و درخواست دارد وحدت، انسجام و یکدلی و ادامه حمایت از دولت در عملیاتی کردن طرح‌هایی است که برای آبادانی کشور در دست اقدام دارد.

اعتبارات طرح‌های مورد نظر ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است

رییس جمهور در ادامه به پرسش خبرنگاران این استان هم پاسخ داد و اظهار داشت: برای همه ۱۲۹ طرحی که در خراسان رضوی اعلام کردیم، چه آنهایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسد چه سال آینده، اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است و این موضوع را در جلسه شورای اداری اعلام کردیم.

وی افزود: تاکید می‌کنم که قرار ما این است در همه استان‌ها در حدی قول دهیم که یا در سال جاری یا حداقل در مدت باقی مانده از دولتمان بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

روحانی در خصوص کارویژه دولت برای مهار مشکلات خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش دولت این است که مشکلات اساسی را سریع‌تر رفع کند، مثلا در زمینه آلودگی مشهد تلاش این است که بنزین و گازوئیل سالم به تدریج تا پایان سال در اختیار مشهد قرار گیرد تا بخشی از مشکل آلودگی هوا رفع شود. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به تحقق این هدف کمک می‌کند.

وی با اشاره به بافت‌های فرسوده و مشکل حاشیه‌نشینی نیز گفت: دولت مصمم است حتما بخشی از این مشکل را در سه سال آینده رفع کند که البته این کار بدون مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

روحانی ادامه داد: دولت برای رفع این مشکلات اقدام می‌کند و منابع لازم برای آن را نیز تامین می‌کند. اما مشارکت بخش خصوصی در این زمینه‌ها الزامی است که تلاش دولت زمینه‌سازی برای مشارکت و حضور آنهاست.

دولت باید مسئولیت‌هایش را به نحو احسن درباره زائران در مشهد پیگیری کند

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تخصیص مبلغ سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان به مشهد برای ارائه خدمات به زائرین که تنها۷۷ میلیارد تومان بابت آن در چهار سال گذشته پرداخت شده است، افزود: برنامه پنج ساله یک نقشه راه است که خط مشی به دولت و مجلس می‌دهد و آنچه قرار است عملیاتی شود باید در بودجه‌های سالیانه پیش‌بینی شده و تخصیص یابد که بودجه هم در حد تحقق درآمدهای دولت محقق می‌شود، اما در هر صورت طرح‌هایی که دولت امروز برای توسعه مشهد تصویب کرده است می‌تواند در زمینه ارائه خدمات به زائرین نیز کمک بزرگی باشد.

دکتر روحانی در مورد جایگزینی یک ساختار حقوقی جدید برای کارگروه ملی زیارت نیز گفت: دولت و استانداری به عنوان نماینده دولت در شهری مثل مشهد باید مسئولیت‌هایش را به نحو احسن درباره زائران پیگیری کند مسئله درستی است. در عین حال اگر نیاز به تشکیل کارگروه خاصی باشد دولت دریغ نخواهد کرد چرا که مهم این است که مشکلات زائران حل شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در ایران شهر دیگری نداریم که سالیانه بیش از ۲۵ میلیون نفر به آن سفر کنند، تصریح کرد: طرح‌هایی برای اسکان و حمل و نقل زائرین یا گسترش راه‌آهن در نظر است که بخش بزرگی از آن‌ها در خدمت برای زائران نیز هست و طرح‌های دیگری که دولت برای شهر مشهد مدنظر دارد هم در خدمت مردم مشهد خواهد بود و هم زائرین.

مشهد واقعا پایتخت معنوی کشور است

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در عنوان پایتخت معنوی ایران برای مشهد، گفت: نیازی نیست کسی عنوان پایتخت معنوی به مشهد بدهد چرا که این شهر واقعا پایتخت معنوی کشور است.

روحانی مشهد را بزرگ‌ترین زیارتگاه کشور و امید مردم و دولت و مایه افتخار کشور توصیف کرد و اظهار داشت: دولت برای ارائه تسهیلات به زائرین و مردم مشهد و رفع مسائل فرهنگی و هویتی این شهر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت. همه مصوبات امروز دولت در همین زمینه بود تا مشهد از معضلاتش فاصله بگیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: البته همه باید قبول کنند که توان دولت در حد منابعی است که در اختیارش قرار می‌گیرد. در مدت کمتر از شش ماهی که از سال ۹۳ سپری شده میزان بودجه عمرانی تخصیص داده شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۷ برابر بوده است که باعثایجاد تحرک خوبی در کل کشور و از جمله خراسان رضوی شده است.

روحانی در این نشست مطبوعاتی همچنین از همه رسانه‌ها و نیز رسانه ملی برای تلاش در راستای اطلاع رسانی از سفر دولت تشکر کرد و گفت: لازم می‌دانم از نیروهای مسلح و نیروی انتظامی که در این دو روز زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم که متاسفانه نتوانستم برنامه‌ و دیداری نیز با آن‌ها داشته باشم. همچنین از مردم شهرستان‌ها نیز عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم حضورا خدمت آن‌ها برسم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز