خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

آغاز سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۳۴۸

وزیر صمت گفت: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سیدرضا فاطمی‌امین گفت: هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو انجام شده که از پساب‌های واحد شهری در حوزه صنعت استفاده شود.

وزیر صمت گفت: همچنین در بودجه مجلس مصوب شد قیمت گاز برای واحد‌های تولیدی معادل نیروگاه‌های دولتی محاسبه شود.

او گفت: به منظور حمایت بیشتر از واحد‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات مبتنی بر سامانه جامع تجارت برنامه ریزی شده است و همچنین سامانه ۱۲۴ وسیع‌تر شده تا مشکلات از این طریق منعکس شود.

فاطمی امین گفت: دانشگاه نباید مبتنی بر درآمد‌های نفت کشور باشد و باید برای شکوفایی بیشتر این عرصه، تحقیق و پژوهش و علم به صنعت متصل شود.

وزیر صمت گفت: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می‌شود و در موضوع تامین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحد‌های تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

به گفته او برای تامین نقدینگی واحد‌های صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود که علاوه بر از بین بردن انحراف منابع، با تامین مالی زنجیره‌ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می‌یابد.

بازدید از پروژه‌های صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه‌های وزیر صمت در سبزوار بود.

رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت ظهر امروز در ادامه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی دقایقی پیش وارد شهرستان فیروزه شد.

فاطمی امین در سفر به نیشابور از صنایع و کارخانجات شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان بازدید خواهد کرد.

همچنین شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در سالن جلسات فرمانداری نیشابور از برنامه های سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به نیشابور می باشد.

رضا فاطمی امین در حاشیه سفر به شهرستان فیروزه گفت: مطالعاتی در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در کشور همچنین فیروزه انجام میشود که تا دو ماه دیگر جمع بندی میشود.

او گفت: امسال پیگیری می‌کنیم که ۱۵ درصد عوارض وصولی معدن که حق مردم است در همان منطقه هزینه شود و صرفا تولید برای ما مهم نیست باید از آلایندگی ها جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه اعتراضات مردم روستای معدن فیروزه و بیان بعضی از تخلفات، تخلفات معدن فیروزه بررسی خواهد شد.

سهم شهرستان فیروزه باید از مسئولیت های اجتماعی فولاد خراسان مشخص شود و هیئت مدیره مجتمع فولاد باید مبالغی که برای مسئولیت اجتماعی هزینه می‌کنند را رسماً اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز