خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبر داد؛

بیش از ۶٠ میلیون نفر مرتبط با وزارت کار هستند/ پیگیری اشتغال و حقوق کارگران و کارفرمایان در زیست بوم اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۵۱۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۰ تا ۶۵ میلیون نفر مردم ما به لحاظ معیشتی مرتبط به این وزارت هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الله عبدالملکی در مراسم احداث شبکه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه پساب نیشابور، گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی است که به معنای تعامل با جهان از موضوع قدرت است و به معنای اینکه روابط با جهان محدود شود نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی برونگراست، تعامل با دنیا لکن از حوزه قدرت و با صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود. 

وی افزود: هدف دیگر پیشرفت اقتصادی است که در آن مفهوم این است که ایران باید باید در سطح منطقه بدرخشد و این اهداف که برآورده از مکتب اقتصادی اسلام بوده و در قانون اساسی و کلام امام و رهبری متجلی شده در یک راستا و نتیجه آن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

عبدالملکی اظهار کرد: اما دولت مردمی از آغاز به کار در تیم اقتصادی و مجموعه های دیگری که به موضوع اقتصاد مرتبط هستند همین رویکرد اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال می‌کند. دو اتفاق بسیار مهم در این زمینه تقویت تولید و همچنین کمک به رفاه جامعه کار و تولید که سرلوحه برنامه اقتصادی دولت مردمی است و بصورت جدی در ۱۴۰۱ ثمرات آنرا خواهیم دید. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه تولید کمک به سودآوری تولید و بهبود به حوزه کسب و کار در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.همه اینها منجر به این خواهد شد که سودآوری برای تولید کنندگان افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در دنیا یکی از عوامل رکود اقتصادی که در نهایت منجر به رکود تورمی می‌شود مسئله پایین بودن قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد است.

وی بیان کرد: ما در وزارت تعاون کار و رفاه که وزارت مردمی نامیده شده است که ۶۰ تا ۶۵ میلیون نفر مردم ما به لحاظ معیشتی مرتبط به این وزارت هستند.

عبدالملکی با بیان این که در وزارت کار، ۴ کلان پروژه اصلی هدف گذاری کرده ایم که انها را دنبال خواهیم کرد گفت: پروژه اول در حوزه کار مردم است، مسئله اشتغال و حقوق کارگران و کارفرمایان و رسیدگی به جامعه کار و تولید در چارچوب زیست بوم اشتغال جمهوری اسلامی پیگیری می شود. 

وی افزود: پروژه دوم مربوط به نظام بازنشستگی و تامین اجتماعی است که یک نظام ملی قدرتمند طراحی شده است و مراحل اجرایی را طی خواهد کرد. 

وزیر کار افزود: پروژه سوم در حوزه رفاه مردم است که گام اول ان رفع فقر مطلق و دوم ذفع فقر نسبی و گام سوم رساندن مردم به سطح کفاف در مشیعت و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر ، معلولین و جامعه ای که این وزارت خانه متولی رفاه آنها است. 

وی همچنین اظهار کرد: پروژه ۴ در حوزه اموال مردم است مسئله امانت داری صحیح و مدیریت درست بیش از ۶۰۰ شرکتی که به هرحال متعلق به مردم است و در اختیار این وزارت خانه به عنوان امانت مردم است. 

وی با اشاره به اینکه ما در این وزارت شرکت دولتی نداریم گفت: شرکت تابع این وزارت خانه، شرکت های مردمی و بخش خصوصی هستند به جهتی که به ۵ صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی متعلق هستند و متاسفانه برداشتی که از شرکت های تابعه ی وزارت تعاون کار رفاه وجود دارد گاهی اشتباه است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز