خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

استفاده از اقلام منفجره جایی در مراسم چهارشنبه سوری ندارد/مراسم اصیل و کهن این شب تحریف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۷۱۵

نویسنده ادبیات فولکلور آذربایجان و شاعر ارومیه ای گفت: متاسفانه رسم کهن و اصیل چهارشنبه سوری امروزه به دست عده ای تحریف شده و چهره واقعی آن تغییر یافته و شکل کاریکاتوری به خود گرفته است.

بهرام اسدی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد:امروزه استفاده از ترقه، مواد منفجره و خطرناک جای آتش را گرفته و آسیب های زیادی به جامعه می زند و نکته مهم اینکه هیچکدام از این اقلام جایی در آیین چهارشنبه سوری نداشته و تنها ساخته برخی افراد است.

وی اضافه کرد: رفتار خشونت آمیز و مغایر با عرف و منش جامعه نظیر آنچه که امروزه تحت عنوان چهارشنبه سوری شاهد آن هستیم، در هیچکدام از آیین های ایرانی و آذربایجانی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: کسانی که با منفجر کردن ترقه و پراکندن آتش، سلامتی مردم را هدف قرار می دهند با تن دادن به رفتاری آمیخته به هرج ومرج روحی، آیین چهارشنبه سوری را تحریف می کنند.

این نویسنده ادبیات فولکلور آذربایجان اظهار کرد: چهارشنبه سوری از همان آغاز تنها آتش افروختن ساده بوده نه ترقه بازی و مجروح شدن مردم و این روز در واقع فرصتی برای تکرار سادگی ها، مهربانی ها و محبت ها بوده است.

اسدی گفت: متاسفانه چهارشنبه آخر سال از شکل اصلی خود خارج شده و تبدیل به روزی شده که در آن خطرات، خانواده ها را تهدید می کند و ‌سلامت بسیاری از مردم اعم ‌از کودک وبزرگ با خطر مواجه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز