خبرگزاری کار ایران

شهردار زرقان مطرح کرد:

مردم به شهرداری نگاه کاریابی نداشته باشند/ تکمیل پروژه هاى نیمه تمام در زرقان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۱۷۱

شهردار زرقان با بیان اینکه از مردم تقاضا مى شود که مطالبات خود را به صورت قانونى داشته باشند،گفت: توقع از شورا و شهردارى این است که به عنوان بنگاه کاریابــى عمل کنند و این درحالى اســت که در زمینه هزینه ها نیاز اســت که هزینه هاى جارى مقدارى کاهش یابــد و در این زمینه هزینه ها فربه شــده اند و نباید مردم به شــهردارى به عنوان بنگاه کاریابى نگاه کنند چرا که ظرفیت اضافه شدن حتى یک نیرو را هم نداریم.

به گزارش ایلنا، محمــود صانعى در جمع خبرنگاران با اشــاره به آغــاز مطالعات اولیــه شــهردارى الکترونیک در شــهردارى زرقان، ابــراز کرد: طى 3 ماه اول ســال جدید شهردارى الکترونیک را اجرا مى کنیم.

وى با اشــاره به تلاش براى کســب درآمدهاى پایدار شهردارى گفت: تاکنون منابع درآمدى موجود پایدار نبوده اســت و دستخوش تغییراتى شده که نیاز اســت بــراى جلوگیرى از مشــکل درآمدى در جهت تامین درآمد پایدار تلاش کنیم.

شــهردار زرقان با اشــاره به بازمهندســى فرآیندهاى اصلى شــهردارى گفت: با شناســایى ایــن فرآیندها موارد غیرضــرورى حذف مــى شــود و در ابتداى مســیر به ســمت توســعه شهردارى الکترونیک مى رویم.

وی با اشاره به شکل گیرى کارگروه اقتصادى بــا بکارگیرى ظرفیت نخبــگان اقتصادى بیان کرد: در این کارگروه توزیع عادلانه بودجه بویژه در محــلات کمتــر برخوردار، بافت تاریخى شــهر و توسعه متوازن خدمات عمرانى مدنظر است.

صانعى همچنین به رویکرد شــفافیت مالى در شــهردارى زرقان اشــاره و خاطرنشــان کرد: تلاش داریم که موضوع بودجه از حالت ســنتى خارج شود و بودجه ریزى بر مبناى حسابدارى بهاى تمام شده هر واحد بر اساس خدمات مشخص شود.

وى با اشاره به بخشى از بدهى هاى شهردارى در خصوص میزان و نحوه پرداخت آن گفت: بیش از 18 میلیارد بدهى در نقطه شروع فعالیت دوره جدید داشتیم که تاکنون 8 میلیارد آن پرداخت شده است و باقیمانده نیز سال آینده پرداخت مى شود.

شــهردار زرقان با اشاره به اینکه کاهش هزینه هــاى غیر ضرور در دســتور کار قرار گرفته اســت، عنوان کرد: تا حدودى در این موضوع رشد کردیم و به ســمت پرداخت هاى عادلانه بویژه براى نیروهاى شــرکتى مى رویــم تا نظامــى برابرتر در سیســتم پرداخت حقوق و دستمزد داشته باشیم.

وى با اشــاره به نیاز اســتقرار اداره ها با تبدیل شــدن شــهر زرقان به شهرســتان گفت: 2 ســال از این موضوع مى گــذرد و مى طلبد که نیازهاى مردم به اداره هاى مختلف برطرف شود.

تکمیل پروژه هاى نیمه تمام در زرقان

صانعى با اشــاره بــه رویکردهــاى عمرانى در شهردارى بر اساس مصوبه شورا تصریح کرد: در این راستا شــهردارى موظف شد قبل از شروع هر پروژه ابتــدا پروژه هاى نیمه تمام را که از ســال هاى قبل مانده است، تکمیل کند.

وى افــزود: از جملــه پــروژه هــاى نیمه تمام تکمیــل پردیس ســینمایى با 85 درصد پیشــرفت، پمپ بنزیــن زرقان با 95 درصد پیشــرفت و پروژه زورخانه اســت که تلاش مى شود تمامى این پروژه ها در نیمه اول سال آینده به بهره بردارى برسد.

شــهردار زرقان با اشــاره به پروژه هاى در نظر گرفته شــده در ســال جدید گفت: ایــن پروژه ها را بــه صورت مشــارکتى پیش خواهیم برد که شــامل هتل آپارتمان، سیتى سنتر و مجتمع تجارى، رفاهى و ادارى بــا مســاحت بیش از 22 هــزار متر و پارک جنگلى زرقان اســت که براى سرمایه گذارى بخش خصوصى در نظر گرفته شده است.

احداث تالار و ســالن اجتماعات بزرگ شهر با ظرفیت یکهزار نفر در دســتور کار قرار دارد و ســال آینده فرایند سرمایه گذارى آن شروع مى شود.

صانعــى با بیان اینکه ســاخت پارک کوهپایه زرقان نزدیک به 14 ســال اســت که آغاز شــده اما تاکنون پیشــرفت خوبى نداشته اســت، خاطرنشان کــرد: با توجه به ظرفیت عظیــم و هزینه زیادى که طراح داشــته موضوع این پارک بــدون نتیجه مانده اســت و هزینه ســاخت آن در اوایل سال 90 حدود یکصد میلیــارد تومان بود و براســاس دلار امروز به یکهزار میلیارد تومان مى رسد و از این رو باز طراحى آن در دســتو کار قرار گرفته اســت و تا پایان ســال موضوع طراحى را به نتیجه مى رسانیم.

وى با اشــاره به بهســازى میدان سردار حیدر که از تقاضاى شــهروندان هم بوده است، یادآور شد: زیباســازى آن در دستور کار اســت و تعریض جاده دودج بــه زرقان هم در دســتور کار اســت تا اراضى مجاور بولوار در محدوده شهر قرار بگیرد و شهردارى بتواند براى تملک وارد شود.

صانعى گفت: بهسازى و روشنایى معابر و زیبا ســازى در دستور کار است و پارک محله اى شهریار نیز در دهه فجر سال آینده کلنگ زنى مى شود.

وى همچنین پیرامون انتقال برخى از صنایع در نزدیکى شهرســتان زرقان با اشــاره به اینکه انتقال برخى از صنایع باید در بازه زمانى 10 ســاله در دســتور کار مســئولان باشــد ، در خصوص کمیســیون بند 20 شــهردارى گفت: برخى صنایع ذهنیت منفى نسبت به کمیســیون بند20 شهردارى دارند و این ذهینت ایجاد مى شــود که کمیســیون بند 20 کمک نمى کند اما واقعیت این اســت کــه تاکنون هیچ صنعتى به واسطه آراء کمیسیون بند 20 تعطیل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز