خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خشکسالی علت نخست افزایش قیمت آجیل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۵۶

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه، بستنی و آجیل شهرستان اراک گفت: آجیل در بازار شب عید سال جاری نسبت به سال گذشته به طور میانگین 80 تا 90 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است. خشکسالی ها و کاهش میزان تولید، علت نخست و از مهمترین دلایل افزایش قیمت آجیل در بازار است.

حسن شمسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: موضوع دیگر صادرات آجیل است که بر افزایش قیمت ها تأثیرگذار است، چرا که تراز قیمت آجیل با دلار سنجیده می شود. هنگامی که قیمت دلار افزایش پیدا می کند، طبعاً قیمت آجیل نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین می توان گفت که افزایش قیمت آجیل به دلیل نوسانات قیمت دلار است.

وی ادامه داد: افزایش هزینه های جاری دلیل دیگری استکه بر افزایش قیمت آجیل تأثیر می گذارد. افزایش میزان دستمزدهای کارگران و کارکنان این حوزه از یک سو و افزایش قیمت های حامل های انرژی از سوی دیگر سبب شده تا آجیل افزایش قیمت داشته باشد.

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه، بستنی و آجیل شهرستان اراک اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، استقبال مردم از خرید آجیل در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع نشان از کاهش قدرت خرید مردم دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز