خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات دامدار کارت به دامداران نیشابوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۶۸

رئیس جهادکشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه با افزایش قیمت نهاده های دامی در سال‌های اخیر و با توجه به خشکسالی های اخیر، تسهیلات دامدار کارت جهت کمک دامداران و حوزه تولید محصولات دامی ابلاغ شد تا با همکاری بانک کشاورزی به دامداران اعطا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد در جلسه هماهنگی دامدار کارت با هدف خدمات رسانی به دامداران شهرستان افزود: یکی از دغدغه‌های دامداران برای تامین علوفه، تامین نقدینگی آن بود و یکی از راه‌ها این بود که شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین علوفه به طور امانی اقدام به تامین نهاده دامی و علوفه می‌کرد اما برخی دامداران علاقه‌مند بودند که از طریق نقدینگی علوفه تهیه کنند که برای این منظور دامدار کارت معرفی شده است. 

وی اظهار داشت: مبلغ در نظر گرفته شده برای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان با نرخ ١١ درصد خواهد بود. 

فرهمند راد تصریح کرد: سهم شهرستان نیشابور از تسهیلات ابلاغی مبلغ ٧ میلیارد و ٣٢٨ میلیون تومان است که ٨٩ درصد به بخش مرکزی و میان جلگه و ١١ درصد به بخش سرولایت تخصیص داده شده است که برای دامداری های سنتی و عشایری قابل معرفی است که با ارائه بیمه دام، تاییدیه کمیته فنی بخش و شهرستان و بانک عامل قابل پرداخت است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان نیشابور با ۵٩ هزار رأس دام سنگین، ۵٧٠ هزار رأس دام سبک و ١۶ کارخانه و شرکت تولید کننده خوراک دام از قطب‌های تولید کننده گوشت، شیر و کنسانتره در استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز