خبرگزاری کار ایران

در اجلاسیه مجمع بسیج استان؛

بحران زیست محیطی در سایت محمدآباد استان قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۷۶۱

در دهمین اجلاسیه مجمع بسیج استان، سه موضوع اساسی استان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای آن‌ها ارائه شد که بحران زیست محیطی در سایت محمدآباد از جمله آن‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرهنگ سید رحمان حسینی در دهمین اجلاسیه مجمع بسیج استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: مجامع بسیج بیش از یک دهه قدمت دارند و گروه‌ها و کارگروه‌ها به وضعیت خوبی رسیده و خروجی‌های مختلفی داشته‌اند.  

جانشین ستاد تخصصی بسیج اقشار استان قزوین ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مجمع بسیج استان ۱۱۸ مساله را احصا کرده و ۳۰ مورد به کار عملیاتی رسید.

وی بیان کرد: ۶۹۸ نخبه بسیجی در قالب اندیشکده مطالعات راهبردی ایران اسلامی مسائل مختلف را احصا کرده و برای حل آن‌ها راهکار ارائه می‌دهند.

این مسئول افزود: آمادگی لازم برای همکاری با نهادهای مختلف استان وجود دارد و هدف ما هم کارآمدمحوری نظام است.

در  ادامه این مجمع سه موضوع مهم استان قزوین که احصا و برای حل آن راهکار عملی پیش بینی و بررسی شده ارائه شد.

بحران زیست محیطی در سایت محمدآباد اولین موضوعی بود که در این مجمع بیان شد.

براساس ارائه صورت گرفته؛ قرار بوده روزانه ۳۰۰ تن زباله وارد سایت محمدآباد شود که به ۷۰۰ تن می‌رسد و امروز شاهد این هستیم که لندفیل ۲۰ ساله بعد از هفت تا هشت سال پر شده و ارتفاع زباله به ۱۰ متر رسیده است.

در نظر گرفتن منافع لحظه‌ای، نداشتن توجیه اقتصادی برای سایت و تغییر مداوم مسئول سایت از جمله عوامل اصلی مشکل این سایت بیان شد و در نهایت ثبات در مدیریت برای ارائه تصمیم‌گیری‌های بلند مدت و حل مشکل اقتصادی سایت دو راهکاری بودند که برای حل بحران محمدآباد عنوان شد.

امکان‌سنجی ساخت برج تصفیه هوا برای کاهش آلایندگی نیروگاه شهید رجایی مورد دومی بود که مورد بررسی گرفت.

در این روش می‌توان ۹۹ درصد گوگرد حاصل از احتراق سوخت کاهش پیدا کرده و به کود سولفات آمونیوم تبدیل می‌شود و با این روش می‌توان ضمن حذف آلاینده‌ها با تولید کود به درآمدزایی هم رسید.

فقدان و ضرورت مرکز رصد مسائل زنان و خانواده در استان سومین طرحی بود که مورد بررسی گرفت.

در این مرکز علمی و پژوهی مسائل مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت که خروجی آن حل مشکلات حوزه زنان و خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز