خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای ساماندهی زباله گردی در قزوین اهتمام عملی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۹۰

استاندار قزوین گفت: زباله گردی یکی از آسیب‌های اجتماعی استان زباله گردی است که دغدغه بسیاری از مدیران است اما شاهد اقدام عملی توسط دستگاه‌ها در این باره نیستیم و تا زمانی که راهکار عملی نداشته باشیم ساماندهی این حوزه امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر در استان قزوین وضعیت  آسیب‌های اجتماعی مانند قتل، خود کشی، همسر آزاری، اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی نگران کننده بوده و نیازمند برنامه ریزی و اقدام جدی است.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و برای بهبود شاخص‌اهیی فرهنگی باید ارائه راهکار داشته و وظایف هر نهاد به طور ویژه تعریف شود و شهرداری‌ها هم نیم درصد درآمد خود را طبق قانون پرداخت کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: تا زمانی که زباله گردی در استان ساماندهی نشود با توجه به ارزش افزوده و درآمدی که برای برخی از افراد خاص دارد شغل محسوب می‌شود.

وی سپس با اشاره به ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر برای کاهش سرقت‌های خرد اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید جمع آوری معتادان متجاهر منظم و مستمر باشد که با اهتمامی که وجود داشت این مصوبه وارد مرحله اجرایی شده است.

اعلایی گفت: در استان قزوین حدود 700 معتاد متجاهر شناسایی شده است که با راه اندازی کمپ ماده 16 امکان ساماندهی 500 نفر از آن‌ها فراهم می‌شود و با توجه به اینکه جمع آوری این معتادان از اولویت‌های استان است، این امر به کاهش سرقت‌های خرد کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور برای برخورد با فقر مطلق باید در استان هم اقدامات عملی در این باره داشته و از ظرفیت خیرین و گروه‌های مردم نهاد هم استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز