خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد:

استفاده از المان‌های پلاستیکی در پایتخت در پی سرقتِ تجهیزات شهری/ از سرقت کنتور آب و برق تا قطعات پل‌ و گاردریل‌

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۹۲۱

عضو شورای شهر تهران گفت: در پی سرقتِ تجهیزات شهری، برخی مناطق راه‌های ابتکاری را انجام می‌دهند و یکسری از این المان‌ها را تبدیل به المان‌های پلاستیکی می‌کنند که دیگر ارزشی نداشته باشد و اگر سرقت هم شود به راحتی قابل جایگزینی باشد.

«ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره گسترش دزدی از تجهیزات شهری که به گفته نیروی انتظامی برخی از آنها توسط پیمانکاران شهرداری انجام می‌شود، اظهار کرد: سرقت‌ها هر شب در شهر  تهران رخ می‌دهد و براساس برآورد هر شب به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان المان‌ها و تاسیسات شهری مورد دستبرد قرار می‌گیرند. 

او ادامه داد: چرا که در هر منطقه‌ای که می‌رویم مردم و معتمدین قطعاتی که از المان‌های شهری، کنتور برق و آب جلوی در خانه مردم، قطعات پل‌ها و گاردریل‌ها را که مورد سرقت قرار می‌گیرد را به ما نشان می دهند. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در پارک ها و بوستان ها نیز بسیاری از ابزار و تجهیزات را مورد سرقت قرار می دهند، سوال من این است که آیا کمیسیونی تشکیل شده است که مشخص شود، سرمنشا این کار و علت آن چیست و ببینند که راهکارهای جلوگیری از این قبیل اقدامات چیست؟

امانی با اشاره به برخی اقداماتی که در مناطق ۲۲ گانه برای جلوگیری از دزدی از تجهیزات شهری انجام می‌شود؟ گفت: مناطق راه های ابتکاری را انجام می دهند و یکسری از این المان ها را تبدیل به المان های پلاستیکی می کنند که دیگر ارزشی نداشته باشد و اگر سرقت شود به راحتی نیز قابل جایگزینی باشد. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اما این قبیل اقدامات خیلی مناسب کار مدیریت شهری نیست و شهرداری تهران باید با همکاری نیروی انتظامی و به شکل مشترک نخست ریشه این اقدامات را در سطح شهر تهران بررسی کنند و ریشه آن را خشک کنند و اگر هم نمی توانند برای جلوگیری و پیشگیری یک راهکاری را پیدا کنند که شاهد ادامه این روند نباشیم. 

او با تاکید بر اینکه اموال شهر مال مردم است و بنابر قانون ما به عنوان اعضای شورای شهر وظیفه صیانت و نگهداری از اموال و امکانات شهر را داریم، تصریح کرد: در شورا در این زمینه مسئولیت داریم و باید از شهرداری بخواهیم که حتما مانع این سرقت ها شود و از این قبیل اقدامات که منجر به هدر رفتن دارایی های شهر و مردم می شود، جلوگیری کند چرا که این رقم در واقع پول مردم است که سرقت می شود و این یکی از وظایف اصلی ما به عنوان شورای شهر است که به شهرداری تذکر دهیم که مانع این کار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز