خبرگزاری کار ایران

آغاز وزش بادهای جنوب‌غربی از امروز تا آخر هفته در استان اردبیل / پیش‌بینی رگبار باران و برف در مناطق کوهستانی از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۱۰

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل از آغاز وزش بادهای جنوب‌غربی(گرمیج) از امروز تا آخر هفته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، امروز و فردا (چهارشنبه ۱۸ اسفند) شرایط جوی در استان نسبتاً پایدار می باشد. لذا آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود و تنها از شرایط محلی در مناطق کوهستانی(بویژه دامنه های سبلان و جنوب استان) افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده نیز احتمال می رود.

وی افزود: از امروز با تقویت سامانه کم فشار در منطقه، وزش بادهای جنوب غربی(گرمیج) در سطح استان آغاز شده و تا پایان هفته تداوم خواهد داشت. از اینرو در این مدت دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: روزهای پایانی هفته در مناطق مرکزی و جنوبی استان سرعت وزش باد تند تا شدید هم انتظار می رود.

محمدی بیان کرد: از عصر فردا با ورود سامانه بارشی به استان شرایط جوی ناپایدار شده و در مناطقی از استان بارش باران(غالباً بصورت رگبار باران و گاهی بصورت رگبار برف) پیش بینی می شود. تمرکز بارش ها بیشتر در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و جنوب استان خواهد بود.

وی در پایان اذعان کرد: از اواخر وقت جمعه با شمالی شدن جهت وزش بادها، دمای هوا کاهش یافته و هوای سرد و مرطوب خزری (در مناطق سردسیر استان توام با بارش خفیف برف) استان را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز