خبرگزاری کار ایران

امام جمعه یزد:

مدیریت برخی مسئولان سبب شده تا باغ‌های استان به دلیل خشکسالی از بین برود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۴۶

امام جمعه یزد با بیان اینکه مسئولان نباید به بهانه خشکسالی، باغ‌ها، مزارع و فضا‌های سبز را به حال خود رها کنند گفت: مدیریت برخی مسئولان سبب شده تا باغ‌ها به دلیل خشکسالی از بین برود.

به گزارش ایلنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری به مناسبت روز درختکاری اظهار داشت: باید بدانیم هر کجا خشکسالی است، از کوتاهی انسان ها است، زیرا منابع موجود را مدیریت نکرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان منابع طبیعی مسئولیت سنگینی در راستای حفظ منابع الهی از معادن گرفته تا جنگل‌ها و مراتع، بر عهده دارند افزود: بسیاری از فضا‌های سبز و درختان، حتی باغ‌های شخصی از بین می‌رود لذا باید با فکر و تدبیر، ثمره باغ‌ها هر چند کم را مدیریت و به سبد غذایی مردم وارد کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر با احیای باغ‌ها و اراضی و کاشت نهال‌های جدید و آبیاری بهینه و قطره ای، کشاورزی و باغداری در روستا‌ها و سایر مناطق نیز برای محیط زیست و منابع طبیعی اقدام شود.

آیت الله ناصری ادامه داد: برخی قنات‌ها چندین سال خشک بوده، اما با مدیریت و لایروبی و مشارکت مردم، دوباره احیا شدند، بنابراین با یک مدیریت صحیح و برنامه مدون و عملیاتی، می‌توان شرایط فعلی را در حوزه کشت و کار و کشاورزی و فضای سبز تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم احیای باغ‌ها به ویژه در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد، زندگی دوباره در روستا‌ها جاری و ساری می‌شود و جوانان به روستا‌ها باز می‌گردند، اما مسئله مهم در این زمینه، تفکر و تلاش است، زیرا کشور و استان با تنبلی و بی حالی درست نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز