خبرگزاری کار ایران

به رغم هشدار درباره تمام نشدن پیک ششم کرونا در کشور؛

مدارس استان مرکزی از فردا به صورت حضوری برگزار می‌شود/ راه برون رفت از کرونا تزریق فراگیر نوبت سوم واکسن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۰۷۰

به رغم هشدار مسئولان ستاد کرونا درباره تمام نشدن پیک ششم و اوج گیری امیکرون در کشور ، استاندار مرکزی از باز شدن دوباره مدارس، مراکز آموزشی، مهدهای کودک و دانشگاه‌های این استان به صورت حضوری از فردا یکشنبه -15 اسفندماه- خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: استان مرکزی در حال عبور از موج ششم کرونا است و در این موج با وجود اینکه محدودیت‌های گذشته را نداشت، با همکاری مردم با موفقیت در حال سپری شدن است.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کرونا روند نزولی دارد و امید است تا پایان هفته جاری این وضعیت بهتر شود و از این موج عبور کنیم. شهروندان توجه کنند در هیچ موقعیتی شرایط پایدار نیست و ممکن است همین سویه و یا سویه‌های جدید مخاطراتی را ایجاد کند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی در راستای تزریق واکسن کرونا جزء استان‌های پیش‌رو است و در برخی شهرستان‌های استان مرکزی مردم همکاری بیشتری داشتند. بر اساس آمار، میزان واکسیناسیون استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است و تزریق واکسن کشور ایران نیز از میانگین بین‌المللی بالاتر است.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه راه برون رفت از کرونا و اعلام پیروزی مقابل این ویروس، تزریق فراگیر نوبت سوم واکسن است، تصریح کرد: در این راستا انتظار می رود افرادی که دچار سویه اُمیکرون شدند، پس از 3 هفته بهبودی نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تزریق نوبت چهارم نیز مسئولان امر در سال آینده تصمیم‌گیری می‌کنند، بیان داشت: مردم برای داشتن سلامت کامل و جلوگیری از پیشرفت و ابتلای به کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در تزریق واکسن کوتاهی نکنند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: امکان مسافرت‌های نوروزی پس از 2 سال درگیری فراگیر با ویروس کرونا و به دلیل انجام واکسیناسیون گسترده فراهم شده است. در این راستا امید است مردم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند و این مهم در نشاط اجتماعی نیز نقش موثری داشته باشد. همچنین ستاد سفرهای نوروزی استان تشکیل شده و تصمیمات لازم در این ستاد اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز