خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

صادرات 122 میلیون دلاری کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۹۴۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در 11 ماهه امسال واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ارزش بالغ بر 122 میلیون دلار انجام شده است.

به گزارش ایلنا، رضا صفاری با اعلام این خبر ادامه داد: حجم کالاهای صادر شده 130میلیون تن از 50 واحد صنعتی بوده است.

دیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌های صادراتی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت 80 درصد از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2 هزار و 500 میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف 1000 میلیون ریال ، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: عمده اقلام صادراتی شامل انواع شوینده، پارافین جامد و مایع ،کابل برق، محصولات پلاستیکی، فولاد، کاشی و سرامیک، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، محصولات لبنی، قطعات ریخته گری خودرو، گرانول، نخ‌های تک‌لا و تکستوره پلی استرها رزین‌های آلکید و کشمش بوده است.

صفاری افزود: کشورهاس عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، امارات، هند، شیلی، هلند، رومانی، بلغارستان، روسیه، چین، ایتالیا، فرانسه،  عمده کشورهای مقصد این محصولات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز