خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیشتر مناطق غرب اهواز فاقد سیستم شبکه فاضلاب و دارای جوی‌های روبازند/ فرسودگی یک هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۷۴۹

عضو شورای کلانشهر اهواز گفت: سازمان آب و فاضلاب اهواز اعلام کرده که سیستم تحت الارضی فاضلاب این شهرستان که 2 هزارو سیصد کیلومتر است که ،یک هزار کیلومتر آن فرسوده و نیاز به تعمیر دارد.

سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در مناطق غرب جاده اهواز-خرمشهر وجود دارد این است که بیشتر این مناطق فاقد سیستم فاضلاب تحت الارضی هستند و دارای جوی های روباز هستند.

وی افزود: مناطقی از جمله ملاشیه، گلدشت، سادات، مندلی، گلبهار، سیاحی و عندو به شبکه آب و فاضلاب وصل نیستند و این هم مشکلی است که بر استان و شهرستان اهواز  وارد است که می طلبد مسئولان امر به این  مشکل ورود کنند و این مناطق را به شبکه آب و فاضلاب شهری وصل کنند.

عضو شورای کلانشهر اهواز ادامه داد: در شهرداری اهواز یک قرار داد 500 میلیارد تومانی با قرار گاه خاتم الانبیا منعقد کرده‌ایم که در مناطق غرب این شهرستان یک سری اقدامات عمرانی از جمله آسفالت و جدول کاری شکل بگیرد که البته باید بگویم رفع مشکل فاضلاب این مناطق در حیطه کاری ما نیست که بخواهیم انجام بدهیم و سازمان آبفا باید دست به کار شود.

موسوی زاده اضافه کرد: واقعیت  تلخی که وجود دارد این است که سیستم فاضلاب شهر اهواز متاسفانه فرسوده و قدیمی است و به جریانی تبدیل  شده که در سطح کشور همه دارند در موردش بحث می کنند. حتی رهبری ورود کرد و بودجه مهم و خوبی را برای رفع این مشکل تخصیص دادند.

عضو کلانشهر اهواز تصریح کرد: سازمان آب و فاضلاب  اهواز اعلام کرده که سیستم تحت الارضی این شهرستان که 2 هزار و سیصد کیلومتر است، هزار کیلومتر آن فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. شهرداری هم به صورت گسترده برای شان مجوز صادر کرده و دارند در این مناطق حفاری و اصلاح شبکه می کنند که البته این اصلاح شبکه در داخل شهر دارد انجام می شود و مناطق حاشیه شهر  که اصلا سیستم فاضلاب ندارند و به صورت روباز است که در خارج از این مناطق  و در یک فضای بازی تجمیع می شود.

وی گفت: هم اکنون شهرداری دارد طرحی را اجرا می کند که کانالی را احداث کند و این آب تجمیع شده را از حالت دریاچه ای خارج کرده و از طریق کانال به سمت هورالعظیم هدایت کند. البته این کار نیز زمانبر و به شکل مقطعی مشکل فاضلاب این مناطق را برطرف می کند. کانالی که دارند احداث می کنند پشت کوی گلدشت و سادات است چرا که بیشترین سرریز فاضلاب در این مناطق است.

موسوی افزود: نه تنها منطقه غرب اهواز بلکه شهرستان کارونی که  9 سال پیش از این شهرستان  جدا شد نیز بیشتر شبکه فاضلاب آن روباز است که ناگفته نماند این مشکل اکثر مناطق محروم اهواز را در بر می گیرد و هنوز جوی های آب و فاضلاب شان به شکل روباز تخلیه می شود.

عضو شواری کلانشهر اهواز عنوان کرد: با تغییر مسئولان استان و شهرستان اهواز از جمله استاندار، فرماندار ، مجموعه شورا و شهردار حتما سیستم فاضلاب شهری اهواز اصلاح خواهد شد اما خود سازمان آبفا باید بیشتر دغدغه رفع این مشکل را داشته باشد.

موسوی زاده ادامه داد: همانطور که قبلا هم اعلام کردم مناطقی از جمله ملاشیه، کوی گلبهار، گلدشت، سادات،  مندلی، سیاحی، سلیم آباد و عندو اغلب به سیستم شبکه آب و فاضلاب وصل نیستند و دارای جوی های روبازند که هم اکنون اداره آبفا در خیابان اصلی مندلی و بخشی از سادات آغاز به حفاری کرده که شبکه فاضلاب شان را به سیستم فاضلاب شهری وصل کند که زمان زیادی می برد تا این کار تمام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز