خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد؛

تأکید بر هوشمندسازی نظارت و اجرا در بخش کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فرآیندهای نظارت و اجرا در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه کنترل بازار کالاهای اساسی، باید به سمت و سوی هوشمند شدن حرکت کند تا منتج به رشد و توسعه این بخش شود که در این راه، نخبگان استان می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در نشست صمیمی با مدیران و اعضای بنیاد نخبگان استان قزوین که در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با هوشمند کردن بخش کشاورزی امکان رصد و کنترل امور فراهم می‌شود که در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی استان در دو حوزه نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و خرید و فروش دام برنامه هوشمند شدن را در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: اگر فعالیت‌های بخش کشاورزی را به سمت هوشمند شدن سوق دهیم بی‌تردید دست بسیاری از واسطه‌ها، سودجویان و دلالان از این بخش کوتاه می‌شود.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه، حضور واسطه‌ها در حوزه خرید دام از دامداری‌ها تا کشتارگاه که گاهی این پروسه چند گردش نیز دارد، باعث سوء استفاده و افزایش بی‌دلیل قیمت گوشت قرمز می‌شود که با طراحی سامانه و یا اپلیکشن هوشمند خرید و فروش دام، می‌توان در این حوزه ورود کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در طراحی اپلیکشن نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها باید فرآیند شناسی انجام گیرد گفت: در طراحی این سامانه باید هوشمندسازی امور نظارتی، کم هزینه بودن، سهولت کاربری، فعال شدن اهرم‌های نظارتی، تراکنش مالی و بانکی، مصرف برق و گاز و نظارت بر حمل و توزیع و مصرف آرد مدنظر قرار گیرد.

افلاطونی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مناسب نخبگان و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین می‌توان فعالیت‌های بخش کشاورزی را هوشمندسازی کرد تا بتوانیم شاهد تحول و شکوفایی بیشتر در این بخش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز