خبرگزاری کار ایران

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

طرح جهش تولید در 290 هزار هکتار از اراضی زراعی همدان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۵۸

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی (دیمزار) استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیر پوشش طرح جهش تولید قرار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدشهرام پرورش با اشاره به راهبردی بودن ۲ محصول گندم و جو اظهار داشت: در طرح جهش تولید، محصول از مرحله آماده‌سازی زمین تا مرحله کاشت بیمه می‌شود که تاکنون، ۹۵ درصد گندم دیم بیمه شده و طرح بیمه کردن اراضی زراعی به ویژه در گندم و جو تا هفتم اسفندماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های دیمزار کشور است خاطر نشان کرد: استان‌هایی چون همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی نقش مهمی در طرح جهش تولید در اراضی دیمزارهای کشور دارند.

پرورش تصریح کرد: در استان همدان، ۱۶۰ هزار هکتار از ۲۹۰ هزار هکتار طرح مربوط به گندم دیم بوده که تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷۵۴ هکتار آن بیمه شده و در پی پوشش صددرصدی بیمه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از ۵۷ هزار هکتار جو دیم استان نیز تاکنون بیمه شده اظهار داشت: کشت گلرنگ نیز از سال گذشته در قالب جهش تولید دیمزارهای استان آغاز و تاکنون، میزان ۲ هزار هکتار در استان گلرنگ کشت شده است.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: در این راستا قراردادی برای کشت ۲ هزار و ۱۴۸ هکتاری در قالب کشت گلرنگ دیم و کاملینا بسته و تمامی این اراضی بیمه شده اند.

پرورش گفت: محصولاتی مانند نخود، عدس، علوفه دیم، نباتات و دانه‌های روغنی ای چون گلرنگ و کاملینا به روش کشاورزی حفاظتی کشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۹۰ هزار هکتار طرح جهش تولید در اراضی دیمزار امسال استان، بیش از ۲۰۴ هزار و ۶۲۰ هکتار تاکنون بیمه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز