خبرگزاری کار ایران

مسمومیت غذایی گسترده در پی توزیع غذای نذری در یزد/ محل طبخ پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۷۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از پلمب محل طبخ غذای نذری در پی مسمومیت گسترده شهروندان در روز‌های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن میرزایی در گفت وگوی رسانه‌ای با خبرنگاران پیرامون مشکلات گوارشی روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره ابتلای تعدادی از هم استانی‌ها به بیماری گوارشی رسید که همکاران در این مناطق حضور یافته و به بررسی موضوع پرداختند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد همه افراد مبتلا از یک نوع غذا که به مناسبت میلاد امام علی(ع) توسط یک گروه طبخ و توزیع شده بود دچار مشکل شده اند افزود: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: نمونه‌ گیری ها نشان داد که ماده غذایی مصرف شده آلودگی داشته و این آلودگی سبب ابتلای شهروندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به پلمب محل طبخ این غذا تصریح کرد: این محل به هیچ وجه شرایط بهداشتی مناسبی نداشت و دلیل دیگر این مشکل هم فاصله زمانی میان طبخ و توزیع بود چرا که حجم زیادی غذا پخته و بسته بندی شده و به شهرستان‌ها نیز ارسال شده بود.

میرزایی از درمان بیماران و عدم وجود مشکل حاد در این زمینه خبر داد و گفت: کسانی که به دنبال چنین کار‌های خیرمندانه هستند باید محل طبخ غذا را به خوبی انتخاب کرده، از حضور افراد متفرقه در هنگام طبخ نیز جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: همچنین فاصله زمانی میان طبخ و توزیع را باید به حداقل برسانند و از خودرو‌های مناسب برای ارسال غذا به شهرستان ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز