خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

صدور بیش از 103 هزار جلد سند مالکیت در 460 روستا و 23 شهر استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۲۱

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور یکصد و سه هزار و 766 جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در 460 روستا و 23 شهر در استان خبر داد.

فرهاد سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: استان اردبیل دارای یک هزار و 17 روستای بالای 20 خانوار می باشد که خوشبختانه مطالعه و تهیه طرح هادی کلیه این روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آن، برای 180 روستای زیر 20 خانوار استان نیز اقدام به تهیه طرح هادی شده که چشم انداز توسعه عمران و آبادانی روستاها را تبیین می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در بحث بازنگری طرح هادی روستایی که زمان مطالعه و تهیه طرح برخی از این روستاها به بیش از 10 سال گذشته بر می گردد، خوشبختانه تاکنون در بیش از 250 روستا بازنگری طرح های هادی انجام شده و فعلاً نزدیک به 65 روستای دیگر نیز در دست بازنگری می باشد.

سبحانی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح های هادی روستایی، نیازمند اعتبارات کافی در مقایسه با تهیه طرح و انجام مطالعات آن ها می باشد، لذا بروز برخی مشکلات مالی بر تسریع روند اجرایی تاثیر گذاشته اما با تلاش همکاران، مساعدت مسئولین استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خوشبختانه همچنان برای توسعه عمران و آبادانی روستاها پیش قدم هستیم.

وی بیان کرد: در سالجاری نیز در 290 روستا با اعتباری بالغ بر یک هزار و 550 میلیارد ریال پروژه های طرح هادی در دست اجراء است که تعداد 37 مورد آن در دهه فجر افتتاح شد.

این مسئول اذعان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکنون در راستای تحدید حدود اراضی و تعیین مالکیت زمین به تعداد یکصد و سه هزار و 766 جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در 460 روستا و 23 شهر به متقاضیان در توابع شهرستان های استان صادر کرده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در رابطه با مقاوم سازی خانه های روستایی نیز بیان کرد: در بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، تاکنون تعداد 98 هزار و 847 واحد مسکونی روستایی در سطح استان شناسایی شده و ضرورت بهسازی و مقاوم سازی آنها را در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: البته میزان واحدهای احداث شده تا به حال بالغ بر 62 هزار و 911 واحد مسکونی بوده، (مقاوم سازی بیش از 64  درصد واحدهای کم دوام و بی دوام) از این روی از میزان سهمیه استان اردبیل از 4 هزار واحد مسکونی ابلاغی، اعتبارات 3 هزار و 641 واحد تخصیص یافته که همچنان اقدامات لازم برای حفظ جان و اموال روستائیان ادامه دارد. 

سبحانی در خصوص طرح جهش تولید مسکن نیز گفت: بر اساس مکاتبات و صورتجلسات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی استان در 15 شهر (بهمراه 2 پروژه اندیشه در شهر اردبیل) با ظرفیت ساخت تعداد 7 هزار و 896 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن تمهیدات عملیات اجرایی را آغاز کرده ایم.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون تعداد 28 هزار و 793 نفر در سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام انجام داده اند که از این رقم  تعداد 9 هزار و 411 نفر در طرح اقدام ملی و 19 هزار و 382 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام شده اند و با بررسی های انجام شده در مجموع تعداد 18 هزار و 867 نفر واجد شرایط شده اند.  

وی در پایان گفت: هم اکنون تعداد 750 واحد مسکونی در سطح استان در دست احداث می باشد که در شهرهای اردبیل 330 واحد مسکونی، پارس آباد 120 واحد مسکونی، مشگین شهر 160 واحد مسکونی و خلخال 140 واحد مسکونی عملیاتی ساختمانی خود را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز