خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

قزوین برای حمایت از تولید و اشتغال 589 میلیارد اعتبار دریافت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سهم استان قزوین از تسهیلات برنامه حمایت از تولید و اشتغال ۵۸۹ میلیارد ریال معادل ۲.۶ درصد اعتبارات تعیین شده برای کل کشور در این طرح است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین،رضا گروسی گفت: برش استانی تسهیلات برنامه حمایت از تولید و اشتغال در چارچوب دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به استان قزوین ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: این تسهیلات به متقاضیان بخش‌های خصوصی و تعاونی در رسته‌های اولویت دار و فعالیت‌های دانش بنیان در رسته‌های تعیین شده و کسب و کارهای خرد و خانگی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رسته‌های تعیین شده، اظهار کرد: فعالیت‌های خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت دار منطقه‌ای، استانی و دانش بنیان، کسب و کار خرد و خانگی، فرهنگ و هنر، سلامت، ورزش و تربیت بدنی و سرمایه در گردش اولویت‌های تعیین شده در این بخشنامه هستند.

این مسئول با اشاره به نرخ سود و یارانه این تسهیلات، گفت: با توجه به تلفیق منابع اعتباری پیش بینی شده در این دستورالعمل با منابع بانکی، سود این تسهیلات از ۶ تا ۱۴ درصد در نظر گرفته شده که با توجه به مناطق برخوردار و کمتر برخوردار تعیین می‌شود.

وی افزود: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف هزار میلیون ریال و برای سایر طرح‌ها تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت است و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح به استثنای سرمایه در گردش باید به عنوان سهم آورده خود متقاضی تامین اعتبار شود.

گروسی گفت: متقاضی دریافت این تسهیلات باید حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تامین کند.

وی در باره وثیقه این تسهیلات،افزود: دریافت هرگونه وثیقه و اخذ ضمانت توسط بانک های عامل از متقاضی دریافت تسهیلات مطابق با ضوابط شورای پول و اعتبار تعیین شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به دوره بازپرداخت تسهیلات نیز اظهار کرد: براساس ماده هشت دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دوره بازپرداخت تسهیلات برای طرح‌های سرمایه درگردش حداکثر یک سال و برای متقاضیان طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعا حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال تعیین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز