خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح زیست بوم اشتغال در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۳۷۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: به منظور ساماندهی وضعیت تولید و اشتغال، طرح زیست بوم اشتغال در استان اجرا می‌شود.

ابوالفضل عبادی در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: سند زیست بوم ملی اشتغال کشور در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهور رونمایی شد که ۲ گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به‌عنوان مخاطب در نظر دارد.

عبادی اضافه کرد: براساس این سند، مسائلی از قبیل جغرافیا، جنسیت، خانواده، تحصیلات و مهارت بر موضوع اشتغال تاثیرگذار است که باید با در نظر گرفتن آن‌ها برای ساماندهی وضعیت اشتغال استان‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: این سند تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، با بیان اینکه در این سند بر موضوع تولید تاکید ویژه شده است، افزود: یکی از خروجی‌ها تولید اشتغال است که در این راستا شناسایی کارجویان، کارآفرینان و کارفرمایان در دستور کار قرار می‌گیرد و سپس برای مشاوره و آموزش به متقاضیان و جویندگان کار اقدام می‌شود.

عبادی تصریح کرد: تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه دز فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری های جمعی و تاکید بر ارتقا درآمد و تقش طبقات کم درآمد و متوسط از دلایل اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار و سرمایه دو عنصر لازم در بهره وری هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بهره وری سرمایه یک سری مشکلات از جمله تعدد قوانین و توسعه سازی زیرساخت ها باید شناسایی و رفع مشکل شوند.

عبادی افزود: در پی اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال چند واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال در استان که تحت تملک بانک ها بودند مشکلاتشان در حال رفع شدن است وتا پایان سال جاری این واحد ها به چرخه تولید بر می گردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز