خبرگزاری کار ایران

تشکیل بیش از سه هزار پرونده تخلیه اماکن استیجاری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۴۰

سه هزار و ۳۶۵ پرونده با موضوع تخلیه اماکن استیجاری در خراسان رضوی از ابتدای امسال تا ابتدای بهمن‌ماه، تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون قضایی رئیس دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی گفت: از این میان برای ۲ هزار و ۲۴۰ پرونده دستور اجرا صادر و هزار و ۷۹ فقره هم با رد درخواست پرونده مواجه شده است و  ۴۶ پرونده در حال رسیدگی قرار دارد.

محمود رفسنجانی  با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص تمدید مدت اجاره بین موجر و مستاجر، افزود: بر اساس مصوبه صادر شده تمدید مدت اجاره ملک استیجاری تنها با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به قرارداد سال گذشته، بدون اجازه موجر نیز امکان‌پذیر است.

وی گفت: برخی افراد مدعی هستند که با فروکش کردن پاندمی کرونا این مصوبه دیگر قابلیت اجرایی ندارد و حال آنکه هنوز مصوبه جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ نشده است و به همین دلیل مصوبه قبلی هنوز به قوت خود باقی است.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: برخی موجران افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها را نسبت به تورم موجود ناچیز خوانده و تمایل به دریافت اجاره بیشتر دارند و حال آنکه ستاد ملی کرونا با این مصوبه به دنبال کاهش نگرانی مالی مستاجران در شرایط کرونایی بوده است.

رفسنجانی گفت: البته در این مصوبه مواردی نیز به عنوان استثنا مشخص شده است که شورا‌های حل اختلاف بر اساس آن دستور تخلیه صادر کرده و اجرای آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه اگر ملک استیجاری به موجب سند رسمی به دیگری منتقل شده و یا مالک، به منظور تخریب واحد مسکونی و احداث ساختمان جدید، پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد و یا مالک به دلیل ازدواج اولاد ذکور و یا برای سکونت پدر و مادر خود به ملک اجاره داده شده خود نیاز داشته باشد، به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده حکم تخلیه صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز