خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه بیابان زدایی در ۳۰۰ هکتار از کانون‌های فرسایش بادی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۴۵۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های بیابان زدایی در کانون های فرسایش بادی و مناطق تحت تاثیر آن، پروژه مدیریت رواناب در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه اکبرآباد بخش مرکزی شهرستان نیشابور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سهرابی افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری‌ خواهد رسید.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی های آبگیر احداث می شود، کنترل هرزآب های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از وسعت شهرستان نیشابور که بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار بوده، پهنه های بیابانی است که مدیریت و کنترل آن از مهمترین دغدغه‌های اداره منابع طبیعی شهرستان بوده که در این راستا علاوه بر اجرای پروژه‌های دولتی و حفاظت و حراست این مناطق به ویژه جنگل‌های دست کاشت توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان، نیازمند مشارکت جدی بهره‌برداران، دامداران و ساکنین مجاور مناطق بیابانی در این امر مهم است.

سهرابی تاکید کرد: دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانند هرگونه تخریب، تصرف و قطع غیر مجاز درختان و بوته های جنگلی، مرتعی و بیابانی را با شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز