خبرگزاری کار ایران

با هدف حمایت از دامداران مهدی شهر، میامی و بیارجمند؛

«کاروان سلامت دام» در استان سمنان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۵۵

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان از آغاز به کار «کاروان سلامت دام» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سمنان، حامد احمدی در آیین افتتاحیه برنامه کاروان سلامت دام که در شهرستان میامی برگزار شد اظهار کرد: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره‌وری دام در منطقه شرق استان سمنان آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: هدف از آغاز به کار این کاروان حمایت از دامداران شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی و منطقه بیارجمند (خارتوران) به همت جهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دامپزشکی استان سمنان است.
 
احمدی با اشاره به اینکه شعار این کاروان سلامت «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» است،  افزود: برنامه عملیاتی این کاروان در 2 مرحله با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در هر مرحله در فصل زمستان و بهار با هدف ارائه دارو و مکمل‌های غذایی و سم‌پاشی و انگل زدایی انجام می‌پذیرد.
 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان خاطرنشان کرد: این عملیات با حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌گیرد.
 
حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از گوشت کشور توسط دامداران استان سمنان به‌ویژه دامداران شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی و بیارجمند تأمین می‌شود.
 
وی ابراز داشت: برای حفظ سلامت دام‌ها و افزایش بهره‌وری دامپروری لازم است در وهله اول دامداران ما با علم و اطلاعات موردنیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنایی با بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اعلام کرد: مقابله با انگل‌های دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و درمان دام‌های بیمار می‌تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام‌ها را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.
 
وی ادامه داد: در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره‌وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز