خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف ۱۱۲ قلم شی عتیقه در سیاهکل/ متهم ۳۹ ساله دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۰۸

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کشف ۱۱۲ قلم شی عتیقه در شهرستان سیاهکل، گفت: متهم ۳۹ ساله دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، سردار عزیزاله ملکی گفت: مأموران فرماندهی انتظامی سیاهکل در راستای برخورد با سودجویانی که برای رسیدن به منافع مالی خود اقدام به تاراج اموال تاریخی و آثار باستانی می‌کنند با اقدامات فنی و تحقیقات میدانی از وجود تعدادی عتیقه داخل منزل فردی در این شهرستان مطلع شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به حضور نامحسوس پلیس در اطراف محل شناسایی شده، افزود: پس از اطمینان از حضور متهم مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی وارد منزل این فرد شدند.

وی از کشف ۱۱۲ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان شامل ۱۰۳ سکه، ۳ کاسه، ۳ جام، یک مجسمه فلزی، یک ظرف و یک کاسه تزئینی در بازرسی از منزل متهم خبر داد و گفت: متهم ۳۹ ساله این پرونده نیز دستگیر و پس از معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شد.

سردار ملکی به تحویل اشیای کشف شده به میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: بنا بر اظهارت کارشناسان مربوطه ارزش این اقلام بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و پلیس قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران بهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز