خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

کشف اضافه بار در محورهای مواصلاتی قزوین دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۵۹۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی 2هزار و 143تن بار بیش از ظرفیت مجاز در راه‌های این استان خبر داد و گفت: میزان کشف اضافه تناژ بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2 برابری داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی افزود: این میزان اضافه تناژ بار توسط گشت‌های ثابت و سیار مشترک پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۶۱۵ خودروی متخلف به دست آمده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تخلفات مربوط به اضافه تناژ بار مربوط به بخش معادن است، اضافه کرد:۳۸۰ تن از کل اضافه تناژ شناسایی شده از طریق گشت‌های سیار کنترل و نظارت بر حمل مواد معدنی در جاده‌های منتهی به معادن استان قزوین شناسایی شده است.

وی ادامه داد: اضافه تناژ بار یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان احتمال وقوع تصادفات را در بین کاربران جاده‌ها و خودروها افزایش می‌دهد.

این مسئول گفت:به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف‌های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه با استقرار در پاسگاه‌های پلیس راه و در قالب گروه‌های سیار با استفاده از سامانه باسکول سیار متخلفان دارای اضافه تناژ بار شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: ناوگان متخلف براساس ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توسط پلیس راه متوقف و راننده برای رسیدگی به تخلفات به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین معرفی می‌شود.

حق لطفی گفت: پس از بررسی و محاسبه و پرداخت خسارت در سامانه اضافه تناژ ثبت و متخلفان به کمیسیون ماده 11 (رسیدگی به تخلفات راننده) و کمیسیون ماده 14 (رسیدگی به تخلفات مالک وسیله نقلیه) معرفی می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز