خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

6 پروژه راهداری طی هفته پیش رو در قزوین افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۸۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: طی این هفته دو مجتمع خدماتی رفاهی با اعتبار 50 میلیارد و چهار پروژه در حوزه پل سازی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی با اعتبار 13 میلیارد و در مجموع شش پروژه با اعتبار 63 میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت هفته حمل و نقل در سالن آمفی تئاتر راهداری برگزار شد، گفت: امسال شاهد کاری بزرگ در سطح کشور و استان بودیم و از فرودرین تا شهریور برای انتقال کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی خریداری شده  که در بنادر بود،  فراخوان داده شد و فعالین حمل و نقل حجم عظیمی از این اقلام را به استان حمل کردند که با سختی‌ها و فشردگی همراه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: در هفته حمل و نقل برنامه‌های مختلفی در استان برگزار خواهد شد که بازدی از سامانه‌های بار و مسافر، تقدیر از افراد برتر این حوزه، تشکیل جلسه با مسئولین نهادهای ذی ربط در حوزه حمل و نقل، حضور حداکثری در محورهای مواصلاتی و فعالیت‌های خیرخواهانه مانند کمک به آزادی زندانیان بخش دیه برآمده از اتفاقات رانندگی و اهدای خون از جمله آن‌ها است.

این مسئول در پاسخ به پرسش درباره پروژه الموت و تنکابن گفت: این پروژه با همکاری راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه درحال ساخت است و پس از افتتاح برای نگهداری به ما تحویل داده می‌شود، پیوست زیست محیطی در این پروژه نیز باتوجه به این موضوع ارتباط مستقیم به ما ندارد؛ در مجموع به دلیل اینکه راه‌ها پس از ساخته شدن به ما سپرده می‌شوند پیوست زیست محیطی آن‌ها نیز در مرحله قبل مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خدمات راهداری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، خودور نیز در بروز حوادث تاثیرگذار است که البته در حوزه تخصص من نیست و باید متخصصین امر در این باره صحبت کنند.

نرخ حمل بار در قزوین بالا نیست

حق لطفی درباره بالا بودن نرخ حمل کالا در استان قزوین عنوان کرد:  ما قبول نداریم که کرایه حمل بار بالا است؛ چرا که نرخ حمل بار زیر یک درصد ارزش محموله‌ها است و براساس تن بر کیلومتر محاسبه می‌شود و اگر کسی این قاعده را رعایت نکرده و کمتر دریافت کند تخلف است و گشت‌های حمل و نقل این موضوع را شناسایی کرده و در کمیسون مربوط به تخلفات بررسی می‌شود، اگر راننده سایر استان‌ها نیز در قزوین مرتکب تخلف شوند موضوع به راهداری استان مربوطه گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: رانندگان با هزینه سنگین ماشین‌های خود را نگهداری دارند، پس نمی‌تواند کرایه کمتری دریافت کند؛ البته اخذ کرایه بیشتر از نرخ مصوب نیز تخلف است؛ ما 12 تا 13 هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل بار داریم که باید حقوق آن‌ها و خانواده‌هایشان رعایت شود.

حق لطفی گفت:: گشت‌های حمل و نقل روزانه در 12 نقطه و مبادی شهرک‌های صنعتی حضور داشته و روند حمل و نقل را بررسی می‌کنند و 15 درصد ماشین‌هایی که متوقف می‌کنیم فاقد بارنامه هستند که با متخلفین برخورد می‌شود؛ در این روند پلیس نیز ما را همراهی می‌کند و علاوه بر برسی بارنامه، اضافه تناژ و تست اعتیاد را نیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز