خبرگزاری کار ایران

اعلام شرایط فعالیت واحدهای صنفی گلستان با توجه به شیوع امیکرون در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۴۳۲

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، شرایط فعالیت واحدهای صنفی با توجه به شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنای گلستان،حسین طلوعیان اظهارکرد: فعالیت واحدهای صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل هستند ، مشروط به آن است که مراتب تزریق دو دوز واکسن کرونا به همه صاحبان مشاغل ، کارفرمایان ، کارکنان و مشتریان مربوطه و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا ، در سامانه امید درج شده باشد.

وی گفت : اخذ کد QR از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحدها و فعالیت های صنفی، بنحوی که توسط خدمت گیرنده قابل رویت و اسکن باشد ، الزامی است و تشکلهای صنفی مربوط موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، بر چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیماری نبودن مراجعان و مشتریان از طریق سامانه ، توسط متصدیان واحدها و فعالیت های صنفی نظارت کنند.

به گفته طلوعیان ، خدمت گیرندگان موظفند  QR پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره و قبل از ورود به محل واحدها و فعالیت های صنفی ، آن را به متصدیان مربوط ارایه نمایند.

وی افزود : خدمت گیرندگانی که مراتب تزریق واکسن به آن ها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند ، نمی توانند در محل واحدها و فعالیت های صنفی حضور داشته باشند.

وی همچنین اظهار نمود : اتاقهای اصناف و سایر تشکل های صنفی حسب مورد موظفند ضمن نظارت مؤثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحدها و فعالیت های صنفی ، نسبت به آن دسته از واحدها و فعالیت های صنفی ذیربط ، که الزامات مقرر را نقض کرده اند ، به ترتیب زیر و در چارچوب ساز و کارهای اجرایی تعیین شده اقدام کنند.

مرحله اول : ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج آن در سامانه.

مرحله دوم : درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دو هفته از طریق سامانه.

مرحله سوم : پلمب 31 روزه واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه .

وی گفت : مؤسسات و شرکت‌های دارای شناسه ملی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (اداره کل ثبت شرکتها)  پس از ابلاغ این دستورالعمل و اعلام سازمان مذکور، موظفند مشخصات کارکنان خود را ظرف مدت یک ماه در سامانه بارگذاری و QR کد اختصاصی را دریافت نمایند. در صورت عدم رعایت الزامات مقرر در اینگونه شرکت ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان ناظر عالی، مراتب تخلف آن ها را برای رسیدگی قانونی، به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منعکس و ضمن پیگیری جدی، نتیجه را در سامانه درج می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز