خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد؛

همه فعالیت های آموزشی غیرحضوری باشد/ برگزاری ستاد کرونا استان فارس به صورت فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۰۵۵

استاندار فارس تاکید کرد: همه فعالیت های مدارس و دانشگاه‌ها اعم از امتحانات و کلاس های آموزشی در شهرهای قرمز کرونایی باید به صورت غیرحضوری برگزار شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونایی استان که امشب برگزار شد با بیان اینکه اصناف باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند، اظهارداشت: واحد‌های صنفی باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط خریداران هم توجه داشته باشند تا ناچار به تعطیلی اصناف نشویم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم و جشن در محیط های سربسته در شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است، گفت: کودکان به شدت به سویه امیکرون مبتلا می شوند و تخت های آی سی یو کودکان پر شده است.

وی با بیان اینکه سرایت کرونا به کودکان عمدتاً از طرف والدین است، تاکید کرد: دانشگاه ها علوم پزشکی استان فارس باید برای تکمیل واکسیناسیون برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

استاندار فارس اظهارداشت: در شهرهای نارنجی یک سوم و در شهرهای قرمز کرونایی نصف کارکنان دولت دورکاری خواهند داشت اما کارکنان بانک ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز درمانی به صورت کامل حضور خواهند داشت.

ایمانیه با بیان اینکه شهربازی ها، مراکز تفریحی و خانه های بازی در همه مراکز باید تعطیل شوند، ادامه داد: رستوران ها، تالار های پذیرایی و فست فود ها باید به صورت بیرون بر فعالیت و صندلی های خود را جمع آوری کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: سالن های سینماها و تاتر باید با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت کنند و هنرمندان هم حتما ماسک بزنند؛ زیرا حالت نمادین برای مردم دارد.

وی ادامه داد: کمیته علمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اظهارنظر کرده اند که در این نوبت از همه گیری کرونا، پنج روز قرنطینه کافی است و افراد پس از بازگشت به کار تا ۵ روز مراقبت جدی برای زدن ماسک داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز