خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

ساخت 1200 واحد روستایی سهمیه استان سمنان در حوزه بنیاد مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۶۶۱

استاندار سمنان گفت: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی صبح امروز (14 بهمن) در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های دهه فجر شهرستان گرمسار بیان کرد: استان سمنان دومین‌ استان در کشور در بحث آغاز عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن است و  ۴۸۰ هکتار زمین در ۱۸ شهر برای این ‌مهم تامین شده است.

وی ادامه داد: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده است که امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی یادآور شد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته ۲۸ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال به چرخه تولید بازگشته و احیاء شدند که این مهم تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح ابتکاری در قالب کمیته احیاء واحدهای راکد توسط وزارت کشور برای اجرایی شدن به تمامی استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد.

هاشمی یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت صمت، استان سمنان با پرداخت ۱۴.۶ درصد اعتبارات تسهیلات رونق تولید کشور، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این موفقیت حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران این حوزه است.

استاندار سمنان گفت: در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از این میزان ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصادی است.

هاشمی تصریح کرد: در قالب بهره برداری از این پروژه ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز