خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

بازار هدف محصولات کشاورزی قزوین فرا استانی و فرامرزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۵۹۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بازار هدف محصولات کشاورزی این استان با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان به ویژه از لحاظ تولیدات باغی باید فرا استانی و فرامرزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا افلاطونی در مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های تجاری و صادراتی محصولات کشاورزی به ویژه باغی در این استان مورد غفلت بوده و باید از این ظرفیت‌ها بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با ایجاد صندوق‌های تخصصی و توسعه صنایع فرآوری در استان قزوین می‌توانیم به تقاضای ده‌ها میلیونی استان‌های همجوار و سپس بازار کشورهای خارجی پاسخ دهیم که بخشی مهمی از این هدف با کمک صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی به ظرفیت‌های تولید زیتون، گیلاس، انگور، زغال اخته و سایر محصولات باغی اشاره کرد و گفت: منطقه الموت به لحاظ توانمندی و قطب تولیدات گیلاس می‌تواند یک صندوق تخصصی داشته باشد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 افلاطونی سپس به ظرفیت مغفول مانده شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان در فضای بین المللی حرفی برای گفتن دارند و باید از دانش و توان علمی جوانان و این شرکت‌ها در راستای توسعه بخش کشاورزی و سپس افزایش ارزش افزوده در استان گام برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز