خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه همزمان با آغاز دهه فجر از شهر صدرا بازدید کرد؛

راه اندازی کمیته های تخصصی در شرکت عمران شهرهای جدید/ سه طرح مسکنی در شهر صدرا کفاف این جمعیت رو به رشد را نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۵۲۵

همزمان با آغاز دهه فجر، معاون وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه طی سفری از شهر جدید صدرا بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در این نشست همدلی بین مسئولان را مهم‌ترین انگیزه پیشرفت در شهرهای جدید دانست و گفت: مسئولان شهر صدرا با ایجاد ظرفیت همدلی های بیشتر راه را برای خدمت رسانی هموارتر سازند.

وی ضمن تاکید بر نقصان هویت شهری در شهرهای جدید تاکید کرد: ما به دنبال مطلب سازی صرف نیستیم بلکه شهرهای جدید ایرانی – اسلامی با هویت و نماد شهری می خواهیم.

جعفری شهرهای جدید را دستاورد یک تفکر انقلابی دانست و اضافه کرد: با مطالعه سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تکلیف ما در چهل ساله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی مشخص می شود.

وی ضمن یادآوری شعار سال با موضوع رفع موانع در تولید خاطرنشان کرد: ما در شهرهای جدید به نگاه تسهیل گری استانداری ها بسیار نیازمندیم و امیدواریم با وجود دیدگاه های مختلف کارشناسی، سند خدمت  اولویت بندی شده و نگاه بخشی نگر به نگاه جامعه نگر تغییر کند. وی ضمن تاکید بر راه اندازی کمیته های تخصصی در شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد مسکن در کنار ایجاد محیط سالم برای زیست اسلامی تکلیف ما در شهرهای جدید است و با راه اندازی کمیته های تخصصی، شهری خودکفا و درآمدزا با پتانسیل های بالا خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تفسیر بحث فرهنگی در شهرهای جدید خواستار بهره مندی از فضاهای فرهنگی و ورزشی با نظارت هرچه بیشتر بسیج و سپاه و حضور بیشتر طلاب در فضاهای شهری شد و گفت: با نظارت و حضور پررنگ تر بسیج و سپاه بستر زیست اسلامی در شهرهای جدید محیا شده و هویت ایرانی – اسلامی پررنگ تر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت ها و فعالیت های گسترده شهرداری در شهر صدرا گفت: ما دست شهرداریها را در شهرهای جدید می بوسیم چراکه شهرداریها با وجود تمام مشکلات و نواقص از هیچ گونه خدمتگزاری و همکاری دریغ نمی کنند.

چالش بزرگ شهر صدرا  برای تأمین زمین

مهندس عزیزاله روشن، سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این نشست طی سخنانی ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری شهر صدرا گفت: در طرح جامع شهر صدرا و در زمان شکل گیری این شهر جدید ، حریم شهر 17هزار هکتار بوده است که طی سالهای گذشته متاسفانه با خارج شدن شرق صدرا از طرح جامع و دیگر تغییرات صورت پذیرفته حریم شهر در حال حاضر به 13هزار و 700 هکتار تقلیل یافته است.

وی بزرگترین چالش بر سر راه شرکت عمران در شهر صدرا را چالش تأمین زمین دانست و خاطرنشان کرد: طرح های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی سه طرح عظیمی هستند که در شهر صدرا به اجرا در آمده اند و تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت این شهر داشته اند بطوریکه سرعت رشد جمعیت سالانه شهر صدرا 15 درصد تخمین زده می شود که در حال حاضر این شهر جدید جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر را در خود جا داده است. وی اضافه کرد: با اضافه شدن 12هزار نفر متقاضی نهایی طرح اقدام ملی و 112 هزارنفر متقاضی طرح نهضت ملی معضل کمبود زمین به طور جدی در این شهر جدید محسوس است.

روشن در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت عمران در شهر صدرا گفت: شرکت عمران صدرا در حال حاضردر بخش راهسازی و زیربنایی هزار میلیارد تومان و در بخش روبنایی بیش از 200 میلیارد تومان پروژه تعریف شده در دست اجرا دارد که با تمام قوا در راستای محقق کردن آن تلاش می کند.

حجت الاسلام حاج آقا حسین نژادیان نیز در این نشست با بیان دغدغه های مردم شهر صدرا گفت: صدرا به مانند دیگر شهرهای جدید کشور به دلیل وجود قومیت های مختلف، جمعیت فرهنگی ناهمگونی دارد که روز به روز در حال افزایش است. وی افزود: با وجود سه طرح مسکنی که در شهر صدرا در حال اجراست متاسفانه زیرساخت های لازم اعم از درمانگاه، مسجد و مدرسه کفاف این جمعیت رو به رشد را نمی دهد.

حاج آقا حسین نژادیان همچنین دیگر درخواست های مردمی از جمله تامین آرامستان در شهر صدرا و استقرار فرمانداری در این شهر جدید را به مسئولان حاضر در جلسه انتقال داد.

  ناصر شمس، مشاور استاندار فارس و دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان  نیز که در این جلسه حضور داشت در ابتدای سخنان خود قرارگاه جهادی مسکن را امید بخش اجرایی شدن قانون جهش مسکن در استان فارس دانست و افزود:ما در قرارگاه جهادی مسکن در راستای اجرایی شدن سیاستهای دولت مردمی سیزدهم در این بخش مهمترین وظیفه خود را تسهیل گری، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان و نظارت بر اجرای صحیح قوانین می دانیم و آمادگی هرگونه همکاری در بخش مسکن در شهر صدرا را داریم.

وی خاطرنشان کرد: صدرا از نظر ما شیراز جدید است لذا درخواست نخست ما از حاضرین در جمع این است که به صورت متحد  با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرایی شدن سیاستهای دولت مردمی در بخش مسکن جهت تأمین زمین برای ساخت پروژه های جدید تصمیم گیری کنند.

  بهزاد پرنیان، شهردار صدرا نیز در این جلسه طی سخنانی خواستار کمک حاضرین در جلسه جهت جبران کمبود فضاهای آموزشی و خدماتی و درمانی شهر صدرا شد و گفت: شهر صدرا در حوزه خدماتی 11 سال عقب ماندگی دارد و با وجود رشد فزاینده جمعیت جبران این کمبودها و مطالبات بحق مردم بسیار دشوار است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز