خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

بهره برداری از 503 طرح و کلنگ زنی 74 پروژه همزمان با دهه فجر در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۲۵۳

استاندار همدان گفت: ۵۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: همچنین در این ایام فرخنده، عملیات اجرایی ۷۴ طرح نیز با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان های مختلف این استان آغاز می شود. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده است، اظهار داشت: بر همین اساس تمرکز و توجه جدی دولت بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام به جای کلنگ زنی طرح های جدید است.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: در مجموع همزمان با ایام دهه فجر ۵۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف این استان، بهره برداری شده و کلنگ زنی می شود.

قاسمی فرزاد افزود: از مجموع ۵۰۳ طرح آماده بهره برداری استان همدان در دهه فجر، ۹۳ طرح در حوزه اقتصادی و ۴۱۰ طرح نیز در حوزه های مختلف عمرانی است که ۱۵ درصد آنها «فرهنگی و آموزشی» هستند.

اقدام جدی برای فعال کردن ۱۰۰ واحد تولیدی راکد استان 

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در راستای منویات رهبری انقلاب در شعار سال برای مانع زدایی از فعالیت های تولیدی و سیاست های محوری دولت مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان شناسایی شده و ۶۰ واحد نیز در تملک بانک ها قرار دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به ضرورت رفع مشکل واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان، تصریح کرد: در راستای حل مشکلات این واحدها و فراهم کردن زمینه رونق تولید با حمایت از تولیدکنندگان با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم، ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ابلاغ ۱۰۰ مصوبه در استان تشکیل شده است.

استاندار همدان در ادامه به اجرای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: براساس اجرای این طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در این استان احداث می شود که ۵۰ هزار واحد آن در شهر همدان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اجرای این طرح بحث زمین است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل و با پیگیری های انجام شده، موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان(اراضی دولتی به نام راه و شهرسازی) پیگیری و مجوزهای لازم آن اخذ شد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به امکانات، تجهیزات و ظرفیت فرودگاه همدان، افزود: اقدامات و پیگیری های خوبی در زمینه فعالیت دوباره فرودگاه از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.

قاسمی فرزاد گفت: برهمین اساس قرار شد که اوایل اسفند پرواز همدان- کیش و همچنین همدان- مشهد در این فرودگاه فعال شود که البته ممکن است پایدار نباشد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد و برقراری خطوط پروازی پایدار در همدان باید از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی استفاده و یک شرکت پروازی برای این منظور با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در حوزه گردشگری و میراث تاریخی و طبیعی، تصریح کرد: گردشگری موتور محرک صنعت است و توسعه و رونق این صنعت با جذب گردشگر منجر به توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

به گفته وی، استان همدان با ظرفیت ها و امکاناتی که دارد می تواند قطب گردشگری سلامت در سطح منطقه و کشورهای همسایه باشد که در این زمینه نیز اقدامات و مذاکرات خوبی انجام شده است.

استاندار همدان در خصوص فعالیت غارعلیصدر به عنوان یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری کشور نیز اظهار داشت: در خصوص فعالیت این مجموعه برای پذیرش گردشگر، تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستیم و در صورت فراهم بودن شرایط(به لحاظ همه گیری ویروس کرونا) به طور حتم نسبت به بازگشایی این مجموعه اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: غار علیصدر از مهمترین و بی نظیرترین آثارهای گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه است که به عنوان یک شگفتی نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه این صنعت و شکوفایی اقتصاد استان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز