خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

هرمزگان پیشرو در کاداستر اراضی ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۲۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان استان پیشرو در کاداستر اراضی ملی و انفال است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیدمحمدنورموسوی گفت: 96درصد اراضی ملی استان هرمزگان کاداستر تهیه شده و تا پایان سال 1400 صددرصد اراضی ملی کاداستر می شود.

وی افزود:  تا پایان امسال اسناد کاداستر حریم 60متری سواحل آماده شده و دیگر هیچگونه واگذاری انجام نخواهد گرفت تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر از سواحل استان بهره ببرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت منابع طبیعی هرمزگان حفاظت و صیانت از اراضی ملی و انفال است که با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت در عرصه و مشارکت همیاران و مردم بیشترین محافظت وصیانت را از اراضی ملی داریم.

موسوی با اشاره به اقدامات آبخیزداری طی سال های اخیر در هرمزگان گفت: وجود 8500 سازه آبخیزداری در هرمزگان وجود دارد که در بارندگی های اخیر نقش مهم خود را به خوبی ایفا کردند؛ استحصال رواناب ها، کنترل سیل، افزایش سطح آبهای زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی از جمله کارکردهای مهم آبخیزداری است که در هرمزگان به خوبی نمود یافته است.

وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده می توان گفت هرمزگان استان پیشرو در آبخیزداری است و حضور خیرین آبخیزداری در غرب استان و شهرستان بستک با احداث اولین پارک آبخیز نشان داد که میزان مشارکت های مردمی در استان بسیار بالاست که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرده و با همیاری و همراهی مردم از عرصه های طبیعی به خوبی صیانت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز