خبرگزاری کار ایران

شناسایی و پلمب ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۶۶

رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و پلمب ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، با هماهنگی مقام قضایی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و تیم های گشت و نظارت سازمان نظام پزشکی استان، ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز را در شهر بندرعباس شناسایی و پلمب کردند. 

مجتبی قهرمانی خاطرنشان کرد: این مراکز غیرمجاز با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با به کارگیری افراد غیرمتخصص و فاقد مدرک پزشکی، اقدام به عمل های خطرناک زیبایی در مکان های غیر استاندارد می کردند و دارای تخلفات و سوء استفاده های متعدد بوده اند، که پس از شناسایی با حضور مأموران در محل، ضمن پلمب اماکن مذکور، تعدادی از عوامل و گردانندگان این مراکز غیرمجاز نیز دستگیر شدند. 

وی تصریح کرد: به دلیل دخالت در امور پزشکی و عدم اخذ پروانه برای فعالیت و همچنین با توجه به استفاده از افراد فاقد مدرک پزشکی که جرم محسوب می شود، پرونده قضایی برای متهمان تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی می باشد.

این مقام قضایی در ادامه از پزشکان نیز خواست، اجازه ندهند که از مدارکشان در مراکز غیرمجاز استفاده شود و همچنین هشدار داد با توجه به مخاطرات و عواقب سوء چنین اقداماتی برای سلامت و بهداشت عمومی، در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد شهروندان مدنظر داشته باشند که سلامتی خود و خانواده‌شان را با اعتماد به تبلیغات فریبنده سودجویان به خطر نیندازند و برای دریافت خدمات پزشکی، الزاماً به مراکز دارای مجوز قانونی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و درمانی، مراتب را به مراجع قضایی و انتظامی یا دستگاه های نظارتی وابسته به وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز