خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت لرستان؛

پوشش بیمه ای افراد حاشیه نشین بصورت رایگان انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۶۹

مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: پوشش بیمه ای افراد حاشیه نشین در بصورت رایگان انجام و طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در استان با جدیت اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، شاهدخت فتحی بیرانوند روز سه شنبه در جلسه هماهنگی طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با اشاره به اینکه افراد حاشیه نشین فاقد بیمه به زودی و به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر حمایت ویژه از نیازمندان در محلات کم برخوردار در این راستا برای افراد حاشیه نشین استان با هماهنگی و همکاری اعضای ستاد این کمیته افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 وی ادامه داد: در حال حاضر  7 یا 8 درصد افراد فاقد بیمه در استان وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های مرتبط و اعضای کمیته و با کمک مراکز بهداشت، دفاتر تسهیلگری ،سازمان های مردم نهاد و...  این کار را به سرانجام خواهیم رساند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه اولین جلسه در بحث بیمه پایه و شناسایی افراد فاقد بیمه تشکیل شده، بیان کرد: میطلبد که اعضای ستاد این کارگروه همکاری و تعامل لازم را در شناسایی افراد فاقد بیمه در حاشیه شهرها داشته باشند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه کاهش پرداخت از جیب، دسترسی آسان و اجرای برقراری عدالت سرلوحه کار ماست،تصریح کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار را در قالب صندوق بیمه همگانی و نظام ارجاع اجرا خواهیم کرد که بعد از شناسایی افراد فاقد بیمه، پزشک خانواده برای آنها انتخاب خواهد شد تا بتوانند خدمات درمانی را با کمترین هزینه دریافت کنند.

 وی با اشاره به اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر در اولویت است و طبق اجرای طرح، به صورت محله و خانه به خانه هم کارشناسایی صورت می‌گیرد،گفت: باید بتوانیم از ظرفیت دفاتر تسهیل گری و اعضای ستاد اعم از هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد فرمان امام(ره) و غیره استفاده کنیم.

فتحی بیرانوند تاکید کرد: استان لرستان ضریب محرومیت آن بالاست و باید بتوان به خوبی نقاط کم‌برخوردار را شناسایی و خدمات دهی ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز