خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مصرف 10 میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل / مردم مراقب مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۲۰

رئیس امور بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته 10 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شده است.

بابک فیضی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: با توجه به بارش سنگین برف در روزهای اخیر و تداوم آن تا عصر امروز توصیه می شود هم استانی ها در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا مردم در نقاط مختلف استان از این نعمت الهی بهره مند شوند. در شبانه روز گذشته 10 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شده است.

وی افزود: بر اساس گزارشات واصله پیش بینی می شود برودت دما طی امشب تا 20 درجه زیر صفر برسد که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده تا از افت فشار گاز در استان جلوگیری شود. بنا بر اطلاع رسانی پرسنل شرکت گاز در روستاها و ایستگاه ها، فشار گاز در حال حاضر پایدار می باشد اما تداوم این وضعیت مستلزم همکاری مردم است.

رئیس امور بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: توصیه می شود مردم استان در صورت امکان از لباس های گرم استفاده کنند و دمای منازل را چند درجه ای کاهش دهند و شیر گاز را در اتاق های بدون استفاده ببندند و همچنین از پرده های زخیم در منازل استفاده کنند تا از این وضعیت عبور کنیم و مشکلی برای هم استانی ها بوجود نیاید.

فیضی تاکید کرد: یکی از خطراتی که مردم مناطق سردسیر را تهدید می کند مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است که در این خصوص لازم است هم استانی ها موارد ایمنی را رعایت کنند. احتمال دارد برف روی کلاهک دودکش انباشته شود و مانع از خروج گاز مونواکسیدکربن شود که بررسی کلاهک به صورت جدی توصیه می شود. همچنین احتمال دارد بدلیل وزش باد و کولاک، کلاهک از جای خود کنده شود که مجددا توصیه می شود نظارت مستمر از سوی مردم انجام گیرد.

این مسئول در پایان گفت: در صورتیکه شعله بخاری یا پکیج ها به رنگ آبی باشد نشانگر این است که هیچ خطری سلامتی افراد را تهدید نمی کند اما اگر شعله به رنگ قرمز و نارنجی باشد خطر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن وجود دارد که در این خصوص باید در اولین فرصت مشکل حل شود تا از تلفات و مسمومیت ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز