خبرگزاری کار ایران

افزایش 70 میلیارد ریالی سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۶۵

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در زمستان سال جاری 70 میلیارد ریال از افزایش می یابد. بر این اساس سرمایه این صندوق از 347 میلیارد ریال به 419 میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا خالقی افزود: یازدهمین مرحله افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زمستان سال جاری از محل سود سالانه مجامع عمومی، منابع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و آورده بخش خصوصی (سهامداران) با هدف حمایت و تکمیل زنجیره‌های تولید و رونق کشاورزی قراردادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سال مالی جاری (1400-1399)، 406 میلیارد و 920 میلیون ریال تسهیلات به زیربخش‌های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی پرداخت شد. از این میزان تسهیلات 316 میلیارد و 580 میلیون ریال از محل منابع داخلی (قرض الحسنه) و 90 میلیارد و 340 میلیون ریال از سایر منابع (بانک کشاورزی) به زیر بخش‌های بخش کشاورزی استان مرکزی پرداخت شده‌ است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: از مجموع این منابع مالی 198 میلیارد و 850 میلیون ریال به صورت تسهیلات  بخش زراعت و باغبانی برای خرید بذر گندم، جو و کود شیمیایی سهمیه استان مرکزی و 85 میلیارد و 320 میلیون ریال در بخش دام برای تامین نهاده‌های خوراک دام و کنسانتره در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

خالقی تصریح کرد: همچنین از این میزان منابع مالی 48 میلیارد و 100 میلیون ریال در بخش طیور برای خرید نهاده‌های ذرت و سویا و 56 میلیارد و 550 میلیون ریال برای تامین منابع مالی گیاهان دارویی، انواع حبوبات برای بسته بندی و کشمش به فعالان بخش کشاورزی پرداخت شد.

وی بیان داشت: 14 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات نیز در زیر بخش منابع طبیعی برای تهیه علوفه و جومی دامی و 3 میلیارد و 850 میلیون ریال در زیر بخش شیلات، زنبورعسل و خدمات کشاورزی برای تامین خوراک پرداخت شده‌ است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تنها عامل از سوی سازمان جهاد کشاورزی است که پرداخت اعتبارات دولتی از جمله پرداخت اعتبارات آبیاری تحت فشار و لایروبی قنوات را بر عهده دارد.

خالقی ابراز داشت: در سال جاری 195 میلیارد و 988 میلیون ریال در سطح 1111 هکتار عقد قرارداد و به طرح‌های آبیاری پرداخت شده است. همچنین 92 میلیارد و 437 میلیون ریال نیز با عقد قرارداد به طرح‌های مرمت و لایروبی قنوات در سطح استان مرکزی پرداخت اختصاص یافته است.

وی با بیان این موضوع که با توجه به خشکسالی در سال زراعی گذشته، دیم‌زارهای استان بازدهی لازم برای تولید گندم مناسب تولید بذر را نداشته است، اضافه کرد: بر همین اساس این صندوق برای رفع نیاز بذر گندم دیم استان اقدام به تهیه یکهزار تن محصول دیم مرغوب از استان‌های پربارش کشور کرده و پس از فرایند تولید بذر (بوجاری، سمزنی و کیسه‌گیری) نیاز دیم کاران استان را تامین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز