خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد:

ارائه تسهیلات با سود صفر درصد برای خرید شناور داخلی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۹۴۵

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارائه تسهیلات با سود صفر درصد به بخش خصوصی برای خرید شناور، گفت: تا کنون 4 هزار صندلی با استفاده از این تسیهلات به ناوگان مسافری اضافه شده است.

علی جهاندیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی برای خرید شناور، اظهار داشت:  پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان، شامل فعالیت مختلف در این حوزه از جمله خرید  شناورهای باری و مسافری و شناورهای خدمات رسان می شود.

وی ادامه داد: به طور قطع خرید شناورهای ساخت داخل در اولویت پرداخت تسهیلات یارانه ای قرار دارد مگر اینکه اضطراری در خرید وجود داشته باشد و ساخت داخل ممکن نباشد.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر توان ساخت شناورهای استاندارد در بخش شناورهای مسافری وجود دارد، گفت:  میزان وام پرداختی حدود 80 درصد هزینه خرید یک شناور را پوشش می دهد و مبلغ این تسهیلات متناسب با قیمت شناور متفاوت است.

جهاندیده تاکید کرد: نرخ سود تسهیلات برای خرید شناورهای ساخت داخل صفر درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنابراین اگر بخش خصوصی قصد خرید شناور مسافری ساخت داخل را داشته باشد می تواند تا 80 درصد مبلغ خرید شناور را تسهیلات صفر درصد از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کند.

وی با تایکد بر اینکه اعطای این وام ها به بخش های دولتی ممنوع است، گفت:   تا کنون تمام این سهمیه تسهیلات به بخش خصوصی داده شده است البته در بخش شناورهای باری هم آورده متقاضی متفاوت است و هم نرخ سود تسهیلات.  

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان خرید شناور از ساخت داخل از طریق تسهیلات ارائه شده ، اظهار داشت: تا کنون  نزدیک به 90 فروند لندینگ کرافت، تعداد قابل توجهی شناور باری، مسافری و خدمات رسان از طیرق این تسهیلات و سفارشات بخش خصوصی در کشور ساخته شده و همچنین نزدیک به  4 هزار صندلی مسافری با ارائه این تسهیلات به ناوگان اضافه شده  که بخش اعظم این  تعداد فعال و بخش محدودی هم در حال ساخت است.

   

    

 

  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز