خبرگزاری کار ایران

سازمان بنادر:

موج شکن های کوچک به بخش خصوصی واگذار می شود

کد خبر : ۲۹۰۶۰۹

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه واگذاری اراضی بندری به بخش خصوصی برای بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) انجام می شود، گفت: این سازمان برای واگذاری موج شکن های کوچک در سواحل کشور به بخش خصوصی نیز آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد به مزیت های دریایی شمال کشور اشاره کرد و افزود: مزیت های نسبی فراوانی از منظر دریایی در شمال و جنوب کشور وجود دارد، ولی تاکنون نتوانستیم از این مزیت نسبی استفاده کنیم، به عبارت دیگر ظرفیت های بالقوه به ظرفیت بالفعل تبدیل نشده است.

وی با بیان آنکه بنادر کشور یک توسعه نیافتگی تاریخی دارند، اظهارداشت: این درحالی است که سایر بنادر حاشیه خلیج فارس از ما جلوتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته در دریای خزر این قضیه برعکس است و بنادر ایران بسیار پیشرفته تر از بنادر دیگر کشورهای حاشیه خزر هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به تلاش برای حضور هرچه بیشتر این سازمان در تنظیم و تهیه قوانین و مقررات بین المللی دریایی اشاره کرد و گفت: تعامل سازمان بنادر و دریانوردی با کشورهای منطقه به دلیل ماهیت بین المللی فعالیت دریایی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سعیدنژاد به مهمترین پروژه های بندری در دست اجرا در سال جاری اشاره کرد و افزود : توسعه و احداث ترمینال کانتینری، نفتی و LPG در جزیره نگین بندر بوشهر، واگذاری اراضی و تفاهم نامه برای احداث اسکله با شرکت های پتروشیمی در بندر چابهار و واگذاری اراضی به بخش خصوصی برای بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) از برنامه های این سازمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه لایروبی حوضچه ها و آبراهه ها در کنار نظارت بر اجرای دقیق مقررات محیط زیست دریایی در کشور را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تربیت نیروی متخصص و مجرب دریایی و همچنین تأمین تجهیزات استراتژیک این حوزه را از برنامه های امسال سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز