خبرگزاری کار ایران

گرد و غبار باعث کاهش دید افقی در قصرشیرین شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۰۹

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین با اشاره به وزش باد شدید و شرایط ناپایدار جوی طی ۴۸ ساعت گذشته گفت ، دید افقی در این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امیرپرویز نجفی افزود: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان، چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است و دید افقی این شهرستان در کمترین حالت شب گذشته به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافت.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۸.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه همچنین شب گذشته به  هشت متر بر ثانیه معادل ۲۹کیلومتر بر ساعت رسید.

نجفی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مجموع ۴۷میلی متر باران در قصرشیرین باریده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ میلی متر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه بارشی به قصرشیرین طی دی ماه در مجموع ۶ و چهار دهم میلی متر باران در قصرشیرین بارید.

از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۳ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰ و دی ماه چهار روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز