خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی حرفه‌ای فارس در گفت و گو با ایلنا:

اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود/ لزوم نوآوری و خلاقیت در صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۷۰۹

عضو هیأت علمی و معاون آموزشی دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس بر لزوم تشکیل اتاق فکر گردشگری در دانشگاها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کرد چرا که هم اکنون این صنعت نیازمند نوآوری و خلاقیت است.

مرتضی شریفی در گفت و گو با ایلنا افزود: گردشگری صنعتی فراگیر است و باید از آن به عنوان یک فرصت و مزیت رقابتی استفاده کرد از این رو خلاقیت و نگاه جدید به این صنعت باید صورت گیرد. 

وی به وضعیت کنونی گردشگری در ایران و استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری  کرونا عملا گردشگری  رمق خود را از دست داده و ضروری است برنامه‌هایی خلاقانه و تدابیر جدی برای آن اندیشیده شود که در این مسیر استفاده از توان و پتانسیل هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در توسعه آن داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری و اقتصاد آن  افرود:  از اهداف  تشکیل این اتاق می توان به شناخت و حل مسائل راهبردی، تصمیم سازی و سیاست سازی و نظارت و ارزیابی در حوزه های داخلی و فراملی از طریق پژوهش،استفاده مطلوب از نوآوری های جوانان خبره و جذب و تشویق ایده ها و راهکارهای خلاقانه اشاره کرد.

 شریفی همچنین تاکید کرد :با توجه به محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا برای صنعت گردشگری به وجود آورده ضروری است  اولویت برنامه ریزی ها بر افزایش سفرهای داخلی و حتی درون استانی باشد که در این میان اجرای تورهای ترکیبی با محوریت شیراز تدوین و اجرا شود

وی با اشاره به اجرای طرح مثلث طلایی و  مذهبی با محوریت سه استان گفت: در سال های گذشته با اجرای این طرح ها همواره شاهد رونق گردشگری داخلی بودیم و ضروری است هم اکنون نیز این طرح ها با نگاه جدیدتری اجرا شوند.

وی اضافه کرد:  هم اکنون باید طرح هایی با معرفی مسیرها و جاذبه های جدید به گردشگران معرفی کنیم که این موضوع باید در اتاق فکر های دانشگاهی و با حضور فعالان و متخصصان این حوزه تدوین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز