خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی:

مغایرت‌های احراز مِلکی کسبه بازار اراک در قالب تفاهمنامه‌ای رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۸۳

​رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: مشکلات و موارد حقوقی و مغایرت‌های احراز مِلکی کسبه بازار تاریخی اراک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و سازمان متبوع کشوری در قالب تفاهمنامه‌ای رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید زند افزود: پس از چند سال تلاش های هیأت امنای بازار تاریخی اراک برای رفع مشکل حقوقی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، موضوع به صورت توافقی و در قالب یک تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد.

وی ادامه داد: کارشناسان حقوقی و مشاوران اتاق اصناف استان مرکزی در نشست‌های متعدد با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، دادگستری، اتاق اصناف و کسبه بازار اراک مباحث را بررسی کردند و بر اساس آن پیش نویس حقوقی تهیه شد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه در بازار اراک 400 واحد صنفی موقوفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است، اظهار داشت: اکنون آن دسته از کسبه بازار تاریخی اراک که در واحدهای اوقافی فعالیت دارند و یا خواهان فعالیت در این واحدها هستند، باید برای تنظیم قرارداد اعم از اجاره، نقل و انتقال ملک و تعیین مالکیت به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک مراجعه کنند تا طبق تفاهم‌نامه، قرارداد جدید منعقد شود.

زند تصریح کرد: برای کمک به حل اختلافات پیش آمده بین کسبه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، رئیس کل دادگستری استان، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رئیس حوزه علمیه آقاضیاالدین اراک و همچنین وکیل اتاق اصناف استان مرکزی مساعدت های لازم را در این خصوص داشتند.

وی بیان داشت: مجموعه تاریخی بازار اراک با قدمت بیش از 200 سال در زمان فتحعلی شاه قاجار به دست یوسف‌خان گرجی بنا گذاشته شد که به نوعی هسته اولیه شهر سلطان‌آباد یا همان اراک امروزی را در خود داشت. این مجموعه که 14 هکتار است و به صورت 2 راسته بازار عمود برهم ساخته شده، یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمامی جزئیات را با ظرافت و به بهترین کیفیت در خود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز