خبرگزاری کار ایران

یک فروند شناور بارج در ورودی ساحل سوروی بندرعباس به گِل نشست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۸۷۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارندگی‌ها شدید در هرمزگان به تخلیه مناطق مسکونی نزدیک به سد بردول شهرستان پارسیان و سرزه خاروک بندرعباس منجر شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهرداد حسن زاده صبح امروز، اظهار کرد: به علت آبگرفتگی و سیلاب، مسیر میناب - بندرعباس در محدوده پشت آزادگان و علی آباد هم تا اطلاع بعدی بسته است.

وی با بیان اینکه مسیر جاده پارسیان به عسلویه نیز که بسته شده بود، اکنون بازگشایی شده است، اظهار کرد:  از ساعت ۲:۳۰ بامداد تا ۷ صبح امروز، خطوط تلفن شهرستان حاجی آباد هم قطع بود که اکنون وصل شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه خسارت‌های استان در دست بررسی است، اضافه کرد: بدنبال ادامه فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان ، امروز ناپایداری های جوی و دریایی قابل توجه ای در استان پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی استان کاسته شده است اما همچنان در مناطق مرکزی استان تا ساعات ظهر و در نیمه شرقی و مناطق شمالی تا صبح روز سه شنبه ۱۳ دی، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در جزایر خلیج فارس، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و در دریای عمان و شرق تنگه هرمز ، باد نسبتا شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط رفت و آمدهای دریایی از هرگونه تردد شناورهای سبک جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

حسن زاده با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در مناطق دریایی استان ادامه می یابد و دریا مواج می شود، عنوان کرد: روز پنجشنبه در برخی نقاط شرقی استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه بعلت شرایط نامساعد جوی و تلاطم دریا، یک فروند شناور بارج در ورودی ساحل سوروی بندرعباس به گِل نشست، خاطرنشان کرد: به رغم هشدارهای هواشناسی و اداره کل بنادر، این شناور بارج مهار کامل نشده و از یدک کش جدا شده است.

اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه اکنون با هماهنگی اداره کل بنادر، با مساعد شدن شرایط جوی مالک این بارج ملزم به جابجایی و بازگرداندن این شناور به دریا است، تصریح کرد: بارج به شناوری گفته می شود که از طریق یکدستگاه یدک کش مصالح ساختمانی و کالاهای فله را به مسیرهای نزدیک دریایی حمل می کند.

همچنین مدارس برخی شهرستان های هرمزگان از جمله بندرعباس و میناب در نوبت صبح به دنبال بارندگی تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز