خبرگزاری کار ایران

اردبیلی‌ها از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند / ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی در گردنه‌های برفگیر جنوب استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۸۵۸

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: به هم استانی ها توصیه می شود ضمن اجتناب از سفرهای غیرضروری، تجهیزات زمستانی لازم را جهت گذر از جاده ها و گردنه های برفگیر جنوب استان به همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل بیان کرد: بررسی آخرین وضعیت نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا روز یکشنبه هفته جاری (۱۲ دی) جوی پایدار در غالب مناطق استان تداوم خواهد یافت؛ بر این اساس آسمان استان در مدت مذکور غالباً صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد جنوبی (در گردنه های کوهستانی برفگیر استان احتمالاً توام با کولاک برف، رانش برف به سطح جاده و لغزندگی) پیش بینی می شود.

وی افزود: از صبح روز دوشنبه (۱۳ دی)  با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو شاهد افزایش ابرناکی، کاهش دمای هوا، رخداد مه و بارش باران و برف بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: این ناپایداری ها در مرکز استان تا اواخر روز دوشنبه ادامه می یابد اما در نواحی جنوبی شدت ناپایداری ها قدری بیشتر بوده و بارش ها به صورت برف تا اوایل روز چهارشنبه (۱۵ دی) انتظار می رود.

محمدی در پایان گفت: به هم استانی ها توصیه می شود ضمن اجتناب از سفرهای غیرضروری، تجهیزات زمستانی لازم را جهت عبور از جاده ها و گردنه های برفگیر جنوب استان به همراه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز