خبرگزاری کار ایران

رودخانه‌های قزوین پایش و نمونه برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۳۶۴

سرپرست اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: نمونه برداری رودخانه‌های استان توسط کارشناس اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در 8 ایستگاه مختلف انجام شد.

به گزارش ایلنا، احسان خسروی با اعلام این خبر گفت: کارشناسان اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با توجه به اهمیت پایش منابع آبی به منظور شناسایی و جلوگیری از ورود منابع آلاینده رودخانه‌ها اقدام به نمونه برداری رودخانه‌های استان در 8 ایستگاه مختلف کردند.

سرپرست اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: رودخانه متشکل از یک پیکره طبیعی آب با جریان مداوم یا تناوبی که درمسیر مشخصی به سمت اقیانوس، دریا، دریاچه، گودال محصور در خشکی، باتلاق یا دیگر راه‌های آبی جریان دارد و در دسته بندی آب‌های سطحی و جاری قرار می‌گیرد.  

 خسروی گفت: آیین نامه نمونه برداری‌های آب رودخانه هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کند و می‌تواند برای تعیین کیفیت آب در حوضه آبریز یک رودخانه به کار گرفته شود تا در صورت تعیین آلودگی و وجود مغایرت با ضوابط و استانداردهای مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست،  اقدامات قضایی در جهت رفع آلودگی معمول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز