خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت پایانی

فعالین اقتصادی نباید دنباله روی سیاسیون باشند/ استاندار قزوین از شورای مشورتی در اقتصاد بهره ببرد+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۱۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: باید کاری کنیم تا فعالین اقتصادی دنباله رو سیاسیون ما نباشند، یعنی اینطور نباشد که سیاسیون ما فعالین اقتصادی را آنجایی که می‌خواهند بکشانند؛ بلکه باید فعالین اقتصادی تشخیص دهند که کدام بازار خوب است و فعالین سیاسی راه را برای آن‌ها باز کرده و از همه بالاتر از آن‌ها حمایت کنند.

مهدی بخشنده با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا در پاسخ به پرسش درباره چشم انداز اتاق بازرگانی گفت: تغییرات در حوزه اقتصادی در دنیا به سرعت درحال رخ دادن است و ایران نیز از این تغییرات مستثنی نیست و باید مجموعه‌هایی داشته باشیم که باتوجه به شرایط روز تغییر کنیم و در این وضعیت آنچه که مهم است آموزش‌های به‌روز است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: سعی داریم تا با آموزش برای افراد پرتوان و نخبه شرایطی را فراهم کنیم تا در حوزه اقتصادی ورود کرده و در داخل و خارج از سفیران خوبی باشند؛ همچنین هم افزرایی بین نخبگان استان و فعالین حوزه تولید مد نظر ما است تا این امر به ارتقای تولید و درخشش بهتر در سطح بین المللی کمک کند.

وی یادآور شد: شاید مجبور شویم سریع از نسل دو اتاق‌های بازرگانی به نسل سه ورود پیدا کرده و در دیجیتالینگ فعالتر بوده و دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیریم.

این مسئول تاکید کرد: امروز خوشبختانه شاهد جوانگرایی در سطح دولت هستیم و نوید می‌دهم با این جوانگرایی اتفاقات خوبی رخ دهد، اخیرا نیز در در وزارت امور خارجه مهمان ۳۰ نفر از وابسته‌های اقتصادی ایران که در سفارت‌های بازارهای هدف متمرکز می‌شوند بودیم که جوانان پرانرژی و علاقمندی بودند و اگر مورد حمایت بخش خصوصی قرار گیرند می‌توانند نقش آفرینی خوبی داشته باشند، در قزوین نیز از نشست‌هایی که با فعالین بخش خصوصی داشتند راضی بودیم.

وی ادامه داد: در این دوره برای نخستین بار معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه فعال شده و فرد با تجربه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفته و نوید این را می‌دهد که بتوانیم دیپلماسی اقتصادی فعال داشته باشیم.

بخشنده با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: امروز ایران در منطقه قدرت است و اگر فعالین اقتصادی حمایت دولت را داشته باشند  کارهای خوبی انجام خواهد شد، که البته به این سمت می‌روند و امیدوار هستیم روزهای خوبی داشته باشیم.

نظرات استاندار در بخش اقتصادی واقع‌گرا است

وی درباره انتظارات از استاندار جدید در راستای کمک به بروز ظرفیت‌های بهتر فعالین اقتصادی اظهار کرد: مدیر صریحی هستم و با صراحت می‌گویم که اعلایی استانداری جوان و باتجربه است؛ وقتی به‌عنوان فعال اقتصادی  دو جلسه با او صحبت کردم متوجه شدم نقطه نظر او نزدیک به بخش خصوصی و واقع گرا است و به خوبی می‌توانیم همدیگر را درک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد:  استاندار تاکنون انتخاب‌های خوبی داشته و چیزی که از این تریبون از او درخواست دارم این است که از ظرفیت انسان‌های شریف و باتجربه در حوزه اقتصادی به‌عنوان شورای مشورتی استفاده کند.

وی با تاکید بر شکل گیری شورای مشورتی بیان کرد: دو دوره‌های قبل یک فرد را به‌عنوان مشاور اقتصادی استاندار  انتخاب می‌شد، اما نباید صرف یک فرد باشد، افراد قابل اعتمادی هستند که می‌توانند شورای مشاورین را تشکیل داده و در موضوعاتی که استاندار ارجاع می‌دهد نظر این شورا درخواست شود.

بخشنده گفت: شورای مشورتی می‌تواند به صورت تخصصی به موضوعات ورود پیدا کند و استاندار در جلسه‌ای که مطرح شد این پیشنهاد را پذیرفت و امیدواریم اجرا شود، ما فرصت آزمون و خطا نداریم و باید سریع تصمیم‌گیری کنیم.

حجم ویدیو: ۱۵۳.۱۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۸:۳۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز