خبرگزاری کار ایران

استاندار خبرداد؛

حذف ردیف بودجه ۸ پروژه عمرانی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۶۴

استاندار همدان از حذف ردیف بودجه هشت پروژه عمرانی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه در  جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ تغییراتی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که باید تجدید نظر شود. در بودجه سال ۱۴۰۰ سرفصل‌هایی برای استان همدان بوده که در بودجه سال ۱۴۰۱ حدف شده‌ است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: ردیف اعتباری پروژه بهسازی راه قهاوند به اتوبان، احداث آزادراه همدان_ اسدآباد_ کنگاور به کرمانشاه، چهارخطه کردن محور نهاوند_آورزمان به ملایر، احداث باند دوم سه راهی ساوه_ نوبران_ اصله_ قروه درجزین، دمق به اورقین در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده‌ است.

وی با اشاره به حذف ردیف بودجه سه پروژ شهرستان ملایر، ادامه داد: ردیف اعتباری پروژه‌های آبرسانی به ملایر از سد کلان، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ملایر و احداث استادیوم پنج هزار نفری ملایر، حذف شده‌است.

 استاندار همدان، مطرح کرد: اعتبار ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر فامنین که قبلا ردیف بودجه ملی داشت الان تفکیک شده و ۳۰ درصد آن از منابع دولت و ۷۰درصد از بخش خصوصی باید تامین شود.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در رابطه با این مسائل از طریق نمایندگان شهرستان‌ها پیگیری خواهیم کرد تا حقی از شهرستان‌های استان، ضایع نشود.

وی با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در رابطه با اینکه بودجه این پروژه‌ها حذف نشده بلکه استانی شده، گفت: در پروژه‌های ملی قاعده کلی است و همه تلاش می‌کنند سرفصل ملی شود چون محدودیتی ندارد و هرچه تلاش کنید اعتبار بیشتری می‌گیردبنابراین فرمانداران و مدیران پیگیری کنند تا مواردی اگر حدف شده یا کاهش پیدا کرده، منعکس شود.

استاندار همدان در رابطه با فروش اموال مازاد ادارات دولتی، اظهار کرد: دستگاه‌ها و فرمانداران پیگیری لازم را داشته باشند تا این کار، به موقع انجام شود چون اگر دستگاه‌ها اقدام نکنند، سازمان خصوصی سازی این کار را انجام می‌دهد و اعتباری به دستگاه و استان باز نمی‌گردد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر مسئله کمبود آب در استان، مطرح کرد: آب و بهره‌وری مهم‌ترین سرفصل کاری ما در اقتصاد مقاومتی است. فرمانداران باید تلاش کنند از پساب فاصلاب استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ۳۶ میلیون متر مکعب پساب در استان، خاطرنشان کرد: این مقدار، ظرفیت بسیار بالایی است و باید در حوزه صنعت، استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز